فیزیوتراپی دراصفهان | درمان آرتروز گردن | دکتر قولنج | drgholenj

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج drgholenj


فیزیوتراپی دراصفهان | درمان آرتروز گردن | دکتر  قولنج | dr gholenj

آرتروز گردن

آرتروز گردن چیست؟

نشانه های آرتروز گردن

راهکار های درمان آرتروز گردن

روش تزریقی

درمان پزشکی

درمان خانگی

پیشگیری از آرتروز گردن

 

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 درمان آرتروز گردن

عنوانآرتروز گردن
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات997 کلمه

 

 

فیزیوتراپی دراصفهان | درمان آرتروز گردن | دکتر قولنج | drgholenj

آرتروز گردن

آرتروز گردن چیست؟

عارضه آرتروز گردن به دگرگونی گفته می شود که در مهره های گردن ایجاد و موجب خراشیدگی آنها میگردد. درمان آرتروز گردن یکی از اساسی ترین مسائل در فیزیوتراپی دراصفهان است. همچنین منجر به اعمال فشار به اعصاب دستها و پاها و مثانه میگردد.

آرتروز گردن در میان مردان رواج زیاد تری دارد و همینطور آقایانی که سن آنها از 40 سال بیش تر است. باید خاطر نشان نمود که آغاز آرتروز گردن پس از شصت سالگی پیشرفته تر میگردد. در بیماری آرتروز گردن بندهای گردن و صفحه های میان آنها و رگ های خونی به سوی مغز حرکت میکنند. اندام گردن دارای شالوده ای نرم و ایضا توانایی خم و راست شدن به راحتی را دارد. این اندام در موقع بروز رخداد هایی مثل پرتاب یا تصادف می تواند منجر به صدمه گردد. بعلاوه رد شدن رگ های اساسی از گردن به سر موجب قطع جریان خون و مسائل حسی در صورت میگردد.

نشانه های آرتروز گردن

ستون فقرات هم با زیاد شدن سن دارای سستی میشود. فیزیوتراپی دراصفهان آرتروز گردن شما را تشخیص میدهد. مواردی من جمله تکان های نامناسب، عوض شدن حالت های آنی سر به جلو و عقب بویژه در پیشامد رانندگی. همینطور کارهای دشوار و شدید، خشکی و گردن درد، صدای ساییدگی زمان تاباندن گردن از نشانه های آرتروز گردن است.

اشخاصی که اغلب یا با رایانه مشغول هستند و یا مطالعه مینمایند، روزانه موجب فشردگی روی مهره های گردنشان میشوند. غالبا نشانه های آرتروز گردن با استراحت بهتر میگردد. اگر آرتروز گردن موجب فشردگی بر نخاع شود، بیماری با عنوان میلوپاتی گردنی تولید میابد. در شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید.

درمان آرتروز گردن

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

راهکار های درمان آرتروز گردن

روش تزریقی

تزریق مواد ضد التهابی که باعث کاستن درد، ورم و التهاب و سپس زیاد شدن جریان خون میگردد. بعد از تزریق اوزون که یک اکسیژن غیر فعال است، بافت این عنصر به شکل فعال درمی آید. لذا این عنصر منجر به اکسیژن رسانی به محدوده صدمه دیده میگردد. اثر ازن درمانی از یک الی سه روز پس از انجام تزریق شروع میگردد. بعلاوه تا زمان دستیابی به بهبودی، هر یک تا دو هفته این عمل تکرار میگردد. منوال بهبودی در بیماران وابسته به زیاد شدن صدمه دیدگی متنوع میباشد. با این وجود بیشتر بیماران به سه تا پنج جلسه درمان احتیاج دارند. (دکتر قولنج متدهایی برای درمان کردن آرتروز گردن عرضه مینماید).

درمان پزشکی

دکتر می تواند داروهایی را تجویز بنماید، که با عنوان مواد مخدر میتوان شناخت. فیزیوتراپی دراصفهان نشانه های آرتروز گردن را به شما اعلام میکند. این دارو ها دریافت کننده های درد را در مغز دارای انسداد مینماید. این دارو ها عبارت اند از:

1# داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی که شامل آسپرین، ناپروکسن یا ایبوپروفن هستند. این داروها برای کاستن ملتهبی بودن و آرام کردن درد میباشد.

2# مسکن هایی مثل استامینوفن که تنها برای آرام نمودن درد میباشد.

3# تزریق کورتیکواستروئید که برای درمان دردهای تابش زا و کاستن ورم میباشد.

4# انسداد دهنده های عصبی که آنها نیز برای آرام نمودن درد های غیر دائمی میباشد.

5# کم نمودن جنب و جوش های فیزیکی، ولی نه به معنی حذف کامل آنها.

6# بستن گردنبند برای پشتیبانی و عدم حرکت در طول زمان بهبودی.

در کل، برای مواظبت های محتاطانه باید پیش کاردرمان بروید که وابسته به دکتر مواظبتهای آغازین به شما پیشنهاد گردیدند.  در drgholenj به شما درمان های آرتروز گردن اطلاع داده میگردد. در شکل 2 درمان آرتروز گردن نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید.

آرتروز گردن

شکل 2 درمان آرتروز گردن

درمان خانگی

اگر عود بیماریتان متوسط میباشد، می‌توانید با انجام چند عمل در منزل آن را درمان نمایید:

1# یک مسکن بی نسخه مانند استامینوفن یا یک داروی گردن درد ضدالتهاب مثل آدویل استفاده نمایید.

2#  با قرار دادن یک پارچه گرمکن یا یک کیسه سرد روی گردنتان درد عضلات دارای درد را بکاهید. این پد ها برای درمان آرتروز گردن بسیار سودمند میباشند.

3# مرتبا ورزش نمایید تا سریع ‌تر بهبودی یابید.

به ‌ندرت به جراحی احتیاج پیدا میبابد. اگر درمان محتاطانه جوابگو نباشد یا اگر نشانه‌های عصبی فرد مبتلا بدتر شدند، آخرین راه، از جراحی بهره گرفته میشود. با بهره جویی از جراحی فضای بیش تری برای نخاع و ریشه‌های عصبی تولید می‌شود.

جراحی می‌تواند حاوی موارد زیل باشد که در فیزیوتراپی دراصفهان اجرایی میگردد:

1# از بین بردن یک بیرون زدگی دیسک یا خار استخوانی!
2# برداشتن قسمتی از مهره!
3# جوش دادن قسمتی از گردن با مصرف گرافت استخوانی و سخت‌افزار!

پیشگیری از آرتروز گردن

برای پیشگیری از عود آرتروز گردن از نشستن به صورت قوز کرده اجتناب نمایید. همین طور توجه کنید که به گردنتان صدمه وارد نشود. در هنگام انجام حرکت هایی که امکان دارد شامل برخورهای فیزیکی باشد از کلاه های حفاظتی ویژه مصرف نمایید. بهتر است جهت ممانعت از زیاد شدن گردن درد زمانی که در اتومبیل هستید از کمربند های ایمنی استفاده نمایید. همین طور ارتفاع پشت سر را در صندلی به شکل مناسبی تنظیم نمایید. برای جلوگیری از مبتلا شدن به آرتروز گردن مدل نشستن و ایستادن خود را اصلاح نمایید. بدین شکل که شکم خویش را به درون کشیده و شانه ها به سوی عقب باشند. موقع نشستن از یک صندلی محکم استفاده نمایید و به شکلی بنشینید که باسن با بخش پشت صندلی برخورد کند. (drgholenj)

همینطور سایر طرق پیشگیری این است که موقع خواب از بالشت های ویژه و محافظ های نرم گردن استفاده گردد. اگرچه میتوان از یک حوله تا شده در زیر گردن بهره گرفت. امیدواریم از مقاله دکتر قولنج برای  درمان آرتروز گردن لذت برده باشید.

اخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندرد گردنفیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *