فیزیوتراپی دراصفهان | درمان آرتروز مچ پا | دکتر قولنج | drgholenj

آرتروز مچ پا

آرتروز مچ پا دکتر قولنج drgholenj


فیزیوتراپی دراصفهان | درمان آرتروز مچ پا | دکترقولنج | dr gholenj

آرتروز مچ پا

مفصل مچ پا چیست؟

نشانه های آرتروز مچ پا

درمان آرتروز مچ پا

شیوه های تزریقی

اوزون تراپی

تزریق پی آر پی

درمان خانگی

 

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 آرتروز مچ پا

 

عنوانآرتروز مچ پا
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات995 کلمه

 

فیزیوتراپی دراصفهان | درمان آرتروز مچ پا | دکتر قولنج | drgholenj

آرتروز مچ پا

مفصل مچ پا چیست؟

مفصل مچ پا از 3 استخوان متشکل شده است. درمان آرتروز مچ پا یکی از اساسی ترین مسائل در فیزیوتراپی دراصفهان است. این سه استخوان های تیبیا یا درشت نی و فیبولا یا نازک نی و استخوان تالوس میباشند. در ذیل استخوان تالوس هم استخوان پاشنه یا کالکانئوس موجود میباشد. رویه استخوان های مذکور در برخورد به وسیله ی یک لایه غضروف به  حدودا ۵ میلی مستتر گردیده اند. این پایه غضروفی باعث لغزان شدن رویه مفصل میگردد. همینطور به استخوان ها امکان میدهد که آسان تر روی همدیگر حرکت بنمایند.

غضروف با عوض کردن شکل خود منجربه کشیدگی ضربه های ناگهانی میگردد که در زمان جستن به پا داخل میگردد. تکان های مفصل مچ پا مثل بند گاه میباشد و تنها در وجه فوق و زیرین حرکت مینمایند. بی شک مفصل میان تالوس و کالکانئوس باعث میگردد که پا مقداری در سمت درون و بیرون هم بچرخد. تاندون های فراوانی از محدوده ی مفصل مچ پا رد میشوند که اساسی ترین آنها تاندون آشیل میباشند. این تاندون تنومند و بزرگ در بیرون مچ پا استقرار دارد. این تاندون عضلات بیرون ساق را به استخوان پاشنه وصل مینمایند. در شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید.

فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

نشانه های آرتروز مچ پا

اولین نشانه درد میباشد. فیزیوتراپی دراصفهان آرتروز مچ پا شما را تشخیص میدهد. امکان دارد بیماران دردی را در بزرگ ‌نی، مچ پا، پشت کف پا یا درمرکز کف پای خود تجربه کنند. زیاد شدن درد امکان دارد اندک و اذیت کننده و یا تند و زیاد باشد. ممکن است که درد عود نماید و یا در اوضاع وخیم تر بودن درد، امکان دارد گرفتگی حس شود.همچمنین خشکی مفصل، ورم و شکسته شدگی استخوان باعث این میگردد که مفصل مچ پا خشک و کمتر خم گردد. محدوده حرکتی مچ پا امکان دارد بسته تر شود. در نهایت تا و یا جنباندن انگشتان پا را سخت نماید.از دیگر نشانه ها ورم است. هنگامی که غضروف مچ پا نابود و تضعیف گردد، استخوان‌های نازک ‌نی، درشت ‌نی بهم زدوده میگردند. در نهایت مچ پا دارای ورم میگردد. فیزیوتراپی دراصفهان نشانه های آرتروز مچ پا را به شما اعلام میکند.

همین طور از نشانه های دیگر میتوان به صدا دادن و قرچ قرچ نمودن های پا بیان کرد. این عمل بیان کننده این میباشد که غضروف دارای زدوده شدگی گردیده است. بنابراین دیگر از استخوان‌ها در قبال ساییدگی مراقبت نمی نمایند. در drgholenj به شما علامت های آرتروز مچ پا اطلاع داده میگردد. در رادیوگرافی مفصل مچ پا که مبتلا به آرتروز و زودودگی شده است، کم شدن فضای مفصلی را داراست. همینطور زیاد شدن تراکم استخوان زیر غضروف مشاهده میگردد.

ثابت نبودن، از دیگر نشانه های آرتروز مچ پا میباشد. امکان دارد راه رفتن موجب متوقف شدن مچ پا گردد. به طور حتم در نهایت این کار، مچ پا به سوی درون یا برون میتابد.عوض کردن متد راه رفتن نیز از دیگر  علامت های آرتروز مچ پاست. (دکتر قولنج متدهایی برای شناسایی آرتروز مچ پا عرضه مینماید). آرتروز و زودودگی در مرتبه های بالاتر می‌تواند به شکل غیرثابت به غضروف مچ پا صدمه بزند. امکان دارد استخوان‌ها و مفاصل برای ترمیم این خراب شدگی نامساوی به تکاپو بیفتند. فیزیوتراپی دراصفهان راهکارهایی برای این امر به شما آموزش میدهد. این کار می‌تواند بر شیوه راه رفتن فرد اثر بگذارد. به طور حتم در نهایت موجب عود آرتروز در مفاصل زانو و لگن گردد.

درمان آرتروز مچ پا

از روش های ورزشی میتوان به موارد زیر اشاره نماییم:

قدم زدن روی پاشنه پا، که این امر ماهیچه ای را تکان میدهند که از محدوده رویه مچ پا حفاظت مینماید. همین طور کف پا را نیز قوی مینمایند. این تمرین را می‌توان با بهره گیری از کفش یا بی آن انجام نمود.

همچنین ساق پا ایستاده، که چرخیدن کف پا به سوی درون به تحکیم قسمت ‌های متنوع پاها یاری مینماید. همینطور منجر به حفاظت از مچ پا میگردد. فیزیوتراپی دراصفهان تمرینهای ورزشی برای درمان آرتروز مچ پا شما ارائه میدهد.

 

شیوه های تزریقی

اوزون تراپی

اوزون تراپی مکانیزمی برای کنترل درد است. این مکانیزم حاوی تزریق اکسیژن-اوزون دارنده ویژگی درمانی به مفاصل، تاندون‌ها و رباط‌ های مچ پای صدمه ‌دیده است. بنابراین این باعث میشود تا بافت‌های اثر گذار ترمیم گردند و قدرت خود را دوباره بدست آوردند. در نهایت آن نشانه های عارضه یا کاهش میابد و یا پایان میابد. در شکل 2 درمان آرتروز مچ پا نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید.

درمان آرتروز مچ پا

شکل 2 درمان آرتروز مچ پا

تزریق پی آر پی

  • در شیوه درمان با پلاسمای غنی از پی آر پی درمانی استفاده میگردد. برای ترمیم غضروف، استخوان مچ پا که بواسطه ی آرتروز انهدام یابیده، از توانایی‌هایی اصلاح‌ کنندگی خون بهره گرفته می‌شود. پلاسمای سرشار از پلاکت که از آن در روش پلاکت آرتروز مچ پا بهره میگیرد، می‌تواند التهاب را کم نماید. همینطور طریقه پیشرفت آرتروز را کند نماید و باعث ایجاد غضروف نو شود. فیزیوتراپی دراصفهان شیوه های تزریقی را برای آرتروز مچ پای شما در نظر دارد.

درمان خانگی

بریس های کشی که پیرامون مچ و کف پا پیچیده می‌گردد. پس حمایت زیادی را به مچ پا نمود مینماید.

کفی های کفش، که کفی‌های نرم کفش قادر هستند از مقدار فشردگی که در مواقع راه رفتن ورود میابد، بکاهند. همینطور از پیچ خوردن مچ پا ممانعت کنند. این کفی ها برای درمان آرتروز مچ پا بسیار سودمند میباشند.

در موارد پیشرفته تر بیماری که عوامل ذکرشده نتواند درد بیمار را بکاهد ازعمل جراحی استفاده نمود. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

اخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندرد مچ پافیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *