کشیدگی رباط های مچ دست

فیزیوتراپی دراصفهان | درمان کشیدگی رباط های مچ دست

کشیدگی رباط­های مچ دست

رباط­ها نوارهای لیفی محکم و قابل انعطافی هستند که عامل ثبات و استواری مفصل بوده و امکان کنش­های عضلانی را به وجود می­آورند. رباط­ها اتصال­های بین دو استخوان هستند و به طور کلی در اطراف مفاصل یافت می­شوند. رباط­ها حرکت مفصل را کنترل و محدود می­کنند.  آسیب لیگامان های مچ دست به سه صورت امکان پذیر است ، ممکن است لیگامان تنها تحت کشش بیش از حد قرار گرفته و پارگی میکروسکوپی در آن ایجاد شود (در این گونه موارد آسیب جزئی است و عملکرد رباط مختل نمی­شود و همچنین نزول قدرت دیده نمی­شود اما علائم درد و تورم وجود دارد)، ممکن است پارگی ناقص و یا پارگی کامل رباط  ایجاد گردد. این آسیب­ها زمانی اتفاق می­افتند که نیرویی مفصل را بیش از دامنه حرکتی طبیعی آن به حرکت وا دارد مانند نیرویی که حین زمین خوردن به مچ دست وارد می­شود (بخصوص در دوچرخه سواری و اسکیت) یا گاهی اوقات پیچ شدید دست موجب آسیب رباط­های مچ شود.

علایم کشیدگی رباط­های مچ دست

درد خفیف تا شدید با توجه به شدت آسیب، بخصوص زمان حرکت دادن عضو تورم و تغییر شکل محل آسیب دیده حساسیت در محل آسیب خونریزی که منجر به تغییر رنگ و کبودی در محل آسیب و حتی تجمع خون در مفصل می­شود. ناپایداری مفصل با توجه به شدت آسیب رباطی مشکل در انجام حرکات آسیب‌های شدید‌تر رباط باعث دررفتگی مفصل مچ دست می‌شود بنابراین مچ آسیب‌دیده در مقایسه با مچ سالم، تغییر شکل واضحی و دفرمیتی دارد

تشخیص آسیب رباط­های مچ دست

پزشک با توجه به توضیحات بیمار از لحظه وقوع آسیب، معاینه و تست­های پایداری مفصل آسیب دیده و همچنین استفاده از تصاویر اشعه ایکس، MRI و سی تی اسکن برای تشخیص شدت عارضه استفاده می­کند.

درمان آسیب های رباطی مچ دست

در زمانی که رباط آسیب جزئی دیده باشد درمان آن سیمپتوماتیک است یعنی باید از حرکاتی که موجب درد می­شود جلوگیری کرد، در پارگی ناقص رباط، حمایت ناحیه آسیب دیده 6 تا 10 هفته لازم است و در صورت پارگی کامل رباط، جراحی انجام می­گیرد.

درمان اولیه شامل استفاده از سرما، باند کشی و استفاده از حمایت­کنندهای مفصل، استراحت و بالا نگه داشتن عضو می­باشد. بسته به‌شدت پیچ‌خوردگی مچ دست و اهداف و نیازهای شما، فیزیوتراپیست ممکن است ترکیبی از روش‌های درمانی فیزیوتراپی زیر را مورد استفاده قرار دهد:

اهداف و اقدامات فیزیوتراپی در درمان آسیب­های رباطی مچ دست

  • استفاده از دستگاه­های اولتراسوند، الکتروتراپی، تکار تراپی، لیزر تراپی ، شاک ویو تراپی برای کاهش التهاب و تورم ناحیه آسیب دیده وتسکین درد
  • مداليته­هاي گرمايی و سرمايی
  • درای نیدلینگ
  • ماساژ و درمان‌های دستی
  • ارائه تمرینات تحرک بخشی به مفاصل درگیر
  • تمرینات دامنه حرکتی
  • بهبود قدرت عضلات اطراف مچ دست از طریق تمرینات تقویتی پیشرونده
  • تیپینگ و باند کشی
  • آموزش به بیمار و اصلاح فعالیت‌هایی که موجب آسیب می­شوند
  • پیشگیری از آسیب‌های مجدد
  • برگشت هرچه سریع­تر فرد به فعالیت­های روزمره یا ورزش حرفه­ای
فیزیوتراپی دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می باشد، زیرا مشکل رگ به رگ شدگی مچ دست من را به خوبی حل کردند و از تیم ایشان  و  دکتر شیربان تشکر مینمایم.
آقای عزتی
آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند
سال های زیاد از مشکل کشیدگی رباط های مچ دستم میبردم. اما کلینیک دکتر شیربان بهترین خدمات را به من ارائه کردند. به جرئت می توانم بگویم که این کلینیک از فیزیوتراپی دراصفهان می باشد.

آقای یوسفی
آقای یوسفی
بازیکن تیم گیتی پسند

من به این کلیک برای مشکل کشیدگی رباط های مچ دستم مراجعه کردم ولی هیچ تاثیری نداشت!

آقای سنگ سفیدی
محمدرضا سنگ سفیدی
بازیکن تیم گیتی پسند

سوالات رایج بیماران

با سلام دختری 20 ساله هستم که مدتی است از عارضه کشیدگی رباط های مچ دست به خاطر زیاد نشستن پست کامپیوتر رنج می برم و درد بسیاری دارم آیا باید برای درمان خود حتما اقدام به جراحی کنم؟

شما با مراجعه به کلینیک دکتر شیربان متوجه میشوید که بیماری شما به مرحله ی جراحی رسیده یا با دارو درمان میگردید.

من مربی ورزشی هستم و مجبورم ساعات زیادی رو پست میز بنشینم. به تازگی متوجه شدم مشکل کشیدگی مچ دست دارم. آیا دوباره می توانم سلامتی خود را بدست آورم یا خیر؟

بله شما می توانید با مراجعه به کلینیک دکتر شیربان مشکل خود را حل کنید و تا حدود زیادی درد خود را کم کنید.

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

درد دست

drgholenjبهترین فیزوتراپی دراصفهاندرمان کشیدگی رباط های مچ دستدکتر قولنجفیزیوتراپی در اصفهانفیزیوتراپی دراصفهانکشیدگی رباط های مچ دست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *