فیزیوتراپی دراصفهان

 سر به جلو یا قوس زیاد گردن (forward head posture)

در میان قوس­های ستون فقرات، انحنای گردنی (لوردوز گردنی) بالاترین انحنای ستون فقرات است. یکی از شایعترین پوسچرهای معیوب ستون فقرات گردنی، سر به جلو یا افزایش قوس گردنی (هایپرلوردوزیس گردنی) می باشد. ناهنجاري سر به جلو يكي از نقص­هاي وضعيتي رايج است كه ميزان شيوع اين عارضه 66 درصد تخمين زده شده است. انحراف وضعیت و پاسچر سر از راستاي طبيعي و نرمال، سبب افزايش فشار و استرس بر دستگاه اسكلتي- عضلاني نواحي گردن، كمربند شانه اي، بازو و تنه مي­شود. در اين ناهنجاري، نواحي سر و گردن نسبت به وضعیت طبیعی آن، رو به جلو منحرف مي­شوند.

اين امر سبب افزايش خم شدن مهره­هاي گردني و تمايل حركت سر به سمت جلو و پايين مي­شود. در چنين وضعيتي، چشم­ها نياز به تراز بودن با سطح افق دارند و در نتيجه، عضلات بازکنند بالایی گردن (اکستنسورهای گردنی) به شدت فعال مي­شوند تا با باز کردن مهره­هاي گردني، راستاي ديد را اصلاح كنند. ناهنجاري وضعيتي سر به جلو با عوارضي همچون، فشردگي اعصاب تحت جمجمه­اي، ناپايداري مهره­هاي بخش مياني گردن، افزایش اثر نیروهای جاذبه روی سر، كاهش ظرفيت حياتي شش­ها، محدود شدن دامنه حركت مفصل گلنوهومرال، ختلالات مفصل فکی گيجگاهي، اختلالات سيستم گوارشي، كاهش دامنه حركتي كمربند شانه اي و مفصل شانه و در نهایت درد در ناحیه گردن همراه است.

علت سر به جلو

  • عدم تعادل بين عضلات اطراف گردن
  • عادت­های غیر صحیح نشستن، به ویژه هنگام مطالعه، کار با رایانه
  • ضعف بینایی بویژه در افراد نزدیک بین
  • استفاده از بالش­هایی با ارتفاع زیاد در هنگام خوابیدن در طولانی مدت
  • حمل کوله پشتی­های سنگین در کودکان
  • ضربات حاد و صدماتی که منجر به عوارض ارتوپدیک می­شوند
  • فقر حرکتی و ضعف عضلات گردنی
  • وضعیت­های روانی و شخصیتی افراد مانند افراد خجالتی یا افسرده که عمدتاً سرشان به سمت پایین است
  • قوز یا کایفوز پشتی
  • اختلالات ژنتیکی و مادرزادی

علائم سر به جلو

  • جلو آمدن سر
  • خستگی زودرس در عضلات ناحیه پشت گردن و سر
  • درد گردن در قسمت عقب
  • تنفس دیافراگمی کاهش و تنفس دهانی بیشتر می­شود

تشخیص سر به جلو

سر به جلو از طریق معاینات فیزیکی تشخیص داده می‌شود. عکس­های رادیوگرافی نیز در تشخیص دقیق­تر این عارضه کمک کننده می­باشند.

درمان سر به جلو

مهمترین اقدام در زمینه اصلاح عارضه، حذف عادات غلط و اتخاذ وضعیت صحیح در نشستن، راه رفتن، ایستادن و خوابیدن است. فیزیوتراپی در درمان این عارضه یکی از روش­­های مفید و سودمند محسوب می­شود. اقدامات فیزیوتراپی در درمان این عارضه شامل استفاده از درای نیدلینگ، ماساژ، تکنیک­های دستي، تراکشن و کشش، کینزیوتیپ مداليته­هاي گرمايی و سرمايی، ارائه تمرینات اصلاحی مناسب و همچنین بازآموزی وضعیت صحیح بدنی می­باشد. در صورت وجود درد در این افراد ممکن است فیزیوتراپیست برای درمان این عارضه از روش­هایی مانند الکتروتراپی، ليزر تراپی، اولتراسوند، مگنت، شاک ویو تراپی، تکار تراپی و غیره برای کنترل درد و بهبود آسیب­های وارده به مهره، لیگامان، اعصاب این ناحیه استفاده کند.

image
فیزیوتراپی دکتر قولنج  فیزیوتراپی دراصفهان می باشد. در این کلینک بهترین خدمات را جناب دکتر شیربان همراه با تخصصی و حرفه ای ترین تیم به بیماران خود ارائه می دهد.بنده از ایشان و تیم حرفه ای ایشان تشکر و قدردانی میکنم.
آقای عزتی
آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند
با مراجعه به کلینک دکتر قولنج می توانید که انواع درمان هایی که برای این درد مناسب می باشد را از این کلینک دریافت کنید. می توانم به جرئت بگویم که این کلینیک جزء فیزیوتراپی دراصفهان می باشد. من از خدماتی که در این کلینک به من ارائه دادند بسیار راضی بودم.
آقای یوسفی
آقای یوسفی
بازیکن تیم گیتی پسند

دکتر شیربان به همراه تیم تخصصی حداکثر سعی و تلاش خود را کردند که بهترین درمان ها را برای بنده ارائه دهند.در این جا از تمام زحمات ایشان تشکر میکنم.

آقای سنگ سفیدی
محمدرضا سنگ سفیدی
بازیکن تیم گیتی پسند

سوالات رایج بیماران

علائم سر به جلو چیست؟

جلو آمدن سر، خستگی زودرس در عضلات ناحیه پشت گردن، درد گردن در قسمت عقب و تنفس دیافراگمی کاهش و تنفس دهانی بیشتر می شود.

تشخیصاین عارضه به چه صورت می باشد؟

سر به جلو از طریق معاینات فیزیکی تشخیص داده می‌شود. عکس­های رادیوگرافی نیز در تشخیص دقیق­تر این عارضه کمک کننده می­باشند. در فیزیوتراپی دراصفهان می توانید درمان درد های خود را بهبود ببخشید.

 

درمان سر به جلو چیست؟

مهمترین اقدام در زمینه اصلاح عارضه، حذف عادات غلط و اتخاذ وضعیت صحیح در نشستن، راه رفتن، ایستادن و خوابیدن است. فیزیوتراپی در درمان این عارضه یکی از روش­­های مفید و سودمند محسوب می­شود. اقدامات فیزیوتراپی در درمان این عارضه شامل استفاده از درای نیدلینگ، ماساژ، تکنیک­های دستي، تراکشن و کشش، کینزیوتیپ مداليته­هاي گرمايی و سرمايی، ارائه تمرینات اصلاحی مناسب و همچنین بازآموزی وضعیت صحیح بدنی می­باشد.

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

گردن درد

drgholenjبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندرمان قوس زیاد گردندکتر قولنجفیزیوتراپی دراصفهانقوس زیاد گردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *