فیزیوتراپی دراصفهان | آرنج تنیس بازان

بيماري آرنـج تنـيس بـازان (Tennis Elbow  ) واژهي نـام آشنايي است كه براي توضيح شكايت از درد قسمت خارجي آرنج به كار مـي رود. ايـن بيمـاري كـه اپـي كنـديليت خارجي آرنج هم ناميده مي شود، اختلال دردنـاكي اسـت كـه بافت نرم سطح خارجي آرنج را درگير مي كند که این ناحیه مبدا عضلات بازکننده مچ دست و انگشتان است. آرنـج تنـيس بـازان عارضه­اي است که از لحاظ کلینیکی با درد و حساسیت در هنگام لمس بر اپی­کندیل خارجی و گرفتن دست و مقاومت بر صاف کردن مچ دست مشخص میشود. عارضه آرنج تنيس بازان يكي از شايع ترين آسیب­هایی اسـت كـه در فعاليت­هاي شغلي، ورزشي و به طور كلي در افراد فعال ايجاد مي­شود و چنانچه از نام آن بر می­آید این عارضه در تنیس­بازان شیوع بیشتری دارد.

این عارضه بیشتر به علت فعالیتهاي تکراري ایجاد می­شود تا این که به ضربه مرتبط باشد. شروع علائم آن معمولاً به تدریج است اما گاهی میتواند به صورت ناگهانی باشد. به طور کلی شیوع این عارضه یک تا سه درصد جمعیت عمومی، 15 درصد در مشاغلی که نیاز به کارهاي تکراري دست دارند و 50 درصد در بازیکنان تنیس گزارش شده است و بروز سالانه آن چهار تا هفت نفر در هر1000 نفر را شامل میشود.

به طور معمول در بین افراد سنین 35 تا 55 سال تقریباً دو برابر در دست غالب نسبت به دست غیرغالب دیده میشود و به طور مساوي در بین زنان و مردان اتفاق میافتد. همچنین سن، سیگار کشیدن، چاقی، حرکات تکراري و فعالیتهاي قدرتی می­توانند سبب افزایش شیوع سندرم آرنج تنیس­بازان شوند. به طور کلی آرنج تنیس بازان، یک وضعیت دردناک است که به دلیل انقباض تکراری عضلات بازکننده مچ دست به وجود می­آید و متوسط دوره التهاب بین 6 ماه و 2 سال است.

علت آرنج تنیس بازان

افرادی که فعالیت های تکراری انجام می دهند مستعد ابتلا به این نوع از آسیب هستند. به طور کلی دلیل این عارضه استفاده بیش از حد از مبداء عضلات بازکننده مچ در ناحیه­ی اپی کندیل خارجی بیان شده است که با از بین رفتن فیبرهای کلاژن و پارگی های میکروسکوپی در تاندون عضله بوجود می آید.

علائم آرنج تنیس­بازان

درد و حساسیت به لمس در ناحیه اپی کندیل خارجی آرنج، کاهش قدرت گرفتن مچ از عوارض این بیماری است و همچنین درد با اعمال مقاومت علیه بازشدن مچ و انجام حرکات قدرتی دست حین کارهای روزمره و خصوصاً هنگام ورزش کردن تشدید می­شود. ضعف در مچ دست مثلاً هنگام دست دادن، خشک کردن یک ظرف، باز کردن در اتوموبیل و …

تشخیص آرنج تنیس­بازان

تشخیص این بیماری با معاینه توسط پزشک صورت می­گیرد ، ولی برای رد کردن سایر بیماری هایی که علائم مشابه دارند ممکن است از عکس ساده، اشعه ایکس،  MRI، نوار عصب و… نیز استفاده گردد. وجود درد در اپی کندیل خارجی هنگام باز کردن مچ دست به سمت عقب (اکستنشن مچ) در برابر مقاومت، تنها وجود این علامت برای قطعیت تشخیص اهمیت دارد.

درمان آرنج تنیس­بازان

درمان غیر جراحی که شامل استراحت، کاهش درد و التهاب در مرحله حاد آسیب با استفاده از سرما درمانی، بریس، تزریق استریید، شاک ویو، امواج التراسوند، ماساژ، گرما درمانی، کینزیوتیپ، درای نیدلینگ، درمان­های دستی، تجویز داروی ضد التهاب و همین­طور تمرینات برونگرا ایزوله و حرکت درمانی استاندارد (که شامل کشش عضلات بازکننده مچ، کشش ایزوتونیک عضلات بازکننده مچ، تمرینات تقویتی و استفاده از اورتوز ها) میباشند. اگر همچنان علائم باقی ماند از جراحی برای درمان آن استفاده می­شود.

مهمترین اهداف و اقدامات فیزیوتراپی در درمان آسیب آرنج تنیس­بازان

  • کاهش درد و التهاب با استفاده از دستگاه­های اولتراسوند، الکتروتراپی، تکار تراپی، لیزر تراپی ، شاک ویو تراپی
  • مداليته­هاي گرمايی و سرمايی
  • درای نیدلینگ
  • ماساژ و درمان‌های دستی
  • تمرینات دامنه حرکتی
  • بهبود قدرت و انطاف پذیری عضلات مربوطه
  • تیپینگ و باند کشی
  • آموزش به بیمار و اصلاح فعالیت‌هایی که موجب آسیب می­شوند
  • پیشگیری از آسیب‌های مجدد
  • برگشت هرچه سریع­تر فرد به فعالیت­های روزمره یا ورزش حرفه­ای

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان (دکتر قولنج) بهترین خدمات را برای بهبود درد های شما ارائه می دهد.

image

فیزیوتراپی دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می باشد. من بسیار از تیم دکتر شیربان راضی ام و خسته نباشید میگویم.

آقای عزتی
آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند

من به این کلینیک برای بیماری آرنج تنیس بازانم مراجعه کردم اما فایده ای نداشت و من از دکتر شیربان ناراضی میباشم.

آقای سنگ سفیدی
محمدرضا سنگ سفیدی
بازیکن تیم گیتی پسند

سوالات رایج بیماران

من وزنه بردار هستم و وزنه برداری را به صورت حرفه ای انجام می دهم اما متوجه شدم مشکل آرنج تنیس بازان دارم. آیا بعد از بهبود خود می توانم دوباره ورزش را به صورت حرفه ای انجام دهم یا خیر؟ آیا باید حتما جراحی کنم؟

بله اگر بیماری شما به مرحله حاد نرسیده باشد میتوانید پس از بهبود دوباره به صورت حرفه ای وزنه برداری کنید شما برای فهمیدن سطح بیماری تان میتوانید به کلینیک دکتر شیربان مراجعه نمایید و درمان خود را آغاز کنید.

من به تازگی متوجه شدم که مشکل آرنج تنیس بازان دارم و درد زیادی را احساس میکنم و از بریس طبی هم استفاده مینک اما اثر گذار نیست ایا حتما باید جراحی کند یا با قرص و دارو بهبود میابم؟

باید ابتدا معاینات پزشکی روی شما انجام پذیرد اما میتوانیم بگونیم اگر درد شما شش ماه تا یکسال تسکین نیابد احتیاج به جراحی دارید. شما میتوانید با مراجعه به کلینیک دکتر شیربان که بهترین فیزیوتراپی دراصفهان مباشد، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

آسیب ورزشیدردآرنج

drgholenjآرنج تنیس بازانبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندکتر قولنجفیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *