کشیدگی تاندون شانه

عضله به وسیله تاندون به استخوان متصل می­شود و نیروی انقباضی عضله را به استخوان منتقل می­کند. تاندون از کلاژن و الاستین تشکیل شده است. در وضعیت استراحت طبیعی، تاندون شکلی موجی دارد، ولی اگر به میزان بیش از 4 درصد کشیده شود شکل موجی آن ناپدید می­شود و تارهای کلاژن در معرض فشار قرار می­گیرند. در کشیدگی بیش از 4 تا 8 درصد ملکول­های کلاژن آن شروع به شکستن می­کنند و اگر میزان کشش را بیشتر کنیم تاندون پاره خواهد شد. خاصیت ارتجاعی تاندون از 30 ساگی کاسته می­شود و تغییرات تخریبی آن افزایش می­یابد. آسیب به تاندون­های شانه به‌خصوص در افرادی که فعالیت‌های تکراری را با شانه خود انجام می‌دهند، بیشتراتفاق می­افتد. آسیب تاندونی بیشتر در نقطه­ای روی می­دهد که از نظر گردش خون ضعیف است مثلا آسیب تاندون عضله فوق خاری در 1 تا 5/2 سانتی از محل اتصال به سر استخوان بازو که حمایت خونی ضعیفی دارد واقع می­شود.

عضلات روتاتوركاف به عنوان يكي از اجزاي اصلي عملكرد شانه شناخته ميشود و پارگي آنها يك اختلال شايع در عملكرد شانه و علت شايع درد شانه ميباشد. آسیب تاندون عضلات روتاتورکاف بسیار شایع هستند،این گونه ضایعات در هردو جنس و در هر سنی دیده می­شود. به طور کلی این عضلات در اثر ضربه مستقیم، برداشتن اجسام سنگین، وضعیت­های نامناسب بدنی و برخی از فعالیت­های ورزشی دچار آسیب هایی مانند کشیدگی، پارگی و التهاب می­شوند.

علت کشیدگی­ تاندون­های شانه

• حرکات و چرخش­های ناگهانی یا شدید بازو
  • استفاده بیش از حد از شانه به خصوص در فعالیت­هایی که دست بالای سر قرار می­گیرد
  • بلند کردن یا پرتاب کردن اجسام سنگین
  • وراثت
  • ضربه به شانه
  • کار سخت مثل برخی از فعالیت­های ورزشی (ورزش‌های تماسی ، اسکی، اسنوبرد، فوتبال، راگبی، کشتی، وزنه برداری) یا مشاغلی مثل بنایی یا نقاشی ساختمان
  • سن بالا
  • افتادن روی دست باز و کشیده شده
  • کشیدگی زیاد بازو
  • عدم انعطاف‌پذیری عضلات و رباط‌ها
  • سستی مفاصل یا اختلالات بافت همبند
  • ضعف عضلات کمربندشانه­ای

علائم کشیدگی تاندون شانه

• درد اطراف شانه هنگام بالا گرفتن دست، درد در زمان بلند کردن اجسام، درد شبانه شانه
  • محدودیت حرکتی در شانه
  • حساسیت موضعی در ناحیه آسیب دیده
  • عدم کارآیی در تاندون مربوطه
  • قرمزی یا کبودی اطراف شانه
  • احساس ضعف در شانه و بازو

تشخیص کشیدگی تاندون شانه

بررسی تاریخچۀ پزشکی، معاینه و علائم بیمار ، اشعه‌ایکس، MRI، آرتروگرام و سنوگرافی همگی در تشخیص قطعی این بیماری کمک می­کنند.

درمان کشیدگی تاندون شانه

چگونگی درمان آسیب‌های تاندون بسیار مهم است و به عواملی از قبیل سن، شدت آسیب دیدگی تاندون ربط دارد. درمان غیر جراحی کشیدگی تاندون شانه شامل استراحت، کاهش درد و التهاب در مرحله حاد آسیب با استفاده از سرما درمانی، بریس، تزریق استروئید، شاک ویو، مگنت، امواج التراسوند، ماساژ، گرما درمانی، کینزیوتیپ، درای نیدلینگ، درمان­های دستی، تجویز داروی ضد التهاب و حرکت درمانی استاندارد می­باشند که در کلینیک فیزیوتراپی ارائه می­گردد. اگر همچنان علائم باقی ماند از جراحی برای درمان آن استفاده می­شود.

فیزیوتراپی دراصفهان درمان هایی برای کشیدگی تاندون شانه ارائه می گردد تا در کوتاه ترین مدت زمان ممکن این درد رفع و بهبود یابد.

این فیزیوتراپی ،بهترین فیزیوتراپی فیزیوتراپی در سطح اصفهان می باشد که خدمات مختلفی را با بهترین کیفیت به بیماران خود ارائه می دهد.
سینا معینی
ورزشکار
به دلیل انجام دادن حرکات غیر اصولی ورزشی که انجام دادم دچار کشیدگی تاندون شانه شدم. با مراجعه به فیزیوتراپی دراصفهان(دکتر قولنج) خدمات مناسبی را برای بهبود درد هایم به من ارائه دادند که باعث کاهش درد های من شد.
آقای کرمی
دانشجو

با تشکر از این مجموعه و زمانی که برای بهبود بیماران صرف می کنند.

سعیدد محمدی
کارمند

دلایل آسیب دیدن تاندون شانه چیست؟

وارد شدن فشار به صورت ناگهانی بر روی شانه و یا تصادف کردن،افتادن وزن بدن بر روی شانه از علل آسیب دیدگی و به وجود آمدن این عارضه می باشد.

پارگی تاندون شانه چند نوع است؟

پارگی جزئی  و پارگی کلی دو نوع رایج پارگی تاندون شانه است.با مراجعه به بهترین فیزیوتراپی دراصفهان درمان خود را آغاز کنید.

آیا این عارضه بدون عمل جراحی بهبود می یابد؟

در بعضی از افراد بدون جراحی این عارضه قابل بهبود است. با استراحت کردن مصرف دارو و تمریناتی که در فیزیوتراپی ها ارائه می گردد ممکن است بهبود یابید.اما در بعضی از افراد حتما نیاز به جراحی می باشد.

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

دردشانه

dr gholenjبهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندرمان کشیدگی تاندون شانهدکتر قولنجفیزیوتراپی دراصفهانکشیدگی تاندون شانه چیست