فیزیوتراپی دراصفهان

شکستگی مهره­ های کمری

شكستگي و درفتگي هاي ستون فقرات، آسيب هاي شديدي هستند كه بيشتر در افراد جوان(دهه سوم) ديده مي­شود. وجود ناپايداري يكي از عوامل مهم در اين آسيب ها هستند كه ممكن است باعث عوارض وخيم مثل آسيب طناب نخاعي و يا تغيير شكل در ستون فقرات شوند. شکستگی مهره یکی از بیماریی­هایی است که در ستون قرات ایجاد می­شود. در این بیماری بدنه مهره در خودش فرو می­ریزد و باعث می­شود که دیواره آن جمع شود. این بیماری بیشتر در کسانی­که پوکی استخوان و یا سرطان در مغز استخوان دارند رخ می­دهد. بهترین فیزیوتراپی دراصفهان در بهبود درد های شما مس تواند کمک کننده باشد.

این بیماری منجر به کمر درد و کاهش فعالیت­های فیزیکی و افسردگی و کاهش گنجایش ریه و اختلال در خواب می­شود. شکستگی­های ناحیه کمری و سینه­ای – کمری جز شایعترین آسیب­های ستون فقرات می­باشند. یکی از علل شایع چنین شکستگی­هایی تصادف ، ضربه و سقوط از ارتفاع می­باشد و نوع شکستگی بستگی به شدت ترما و سن بیمار دارد. شکستگی­های این ناحیه به دو گروه پایدار و ناپایدار تقسیم می­شوند. شکستگی­ها به طور معمول در تنه مهره ایجاد می­شود و قطعات جابجا شده استخوانی به طناب نخاعی و اعصاب آسب می­رسانند و ممکن است منجر به فلج شوند، این آسیب­ها را اغلب شکستگی­های انفجاری می­گویند. همچنین شکستگی­های مهره­­ای در کمر ممکن است در ناحیه زوائد عرضی مهره­ها اتفاق بیوفتد که در نتیجه فشار مستقیم به کنار مهره­های ستون فقرات یا در اثر مکانیسم­های پاره کننده عضله­ها ایجاد می­گردند.

علت شکستگی مهره­ها

• ضربه یا تروما
  • تصادف، افتادن یا سقوط از ارتفاع بر روی دو پا یا باسن
  • پوکی استخوان
  • سرطان مغز استخوان و تومورهای ستون فقرات
  • شکستگی ناشی از فشار
  • شکستگی­های تنشی ناشی از باز شدن مکرر و بیش از حد در ستون فقرات کمری

علائم شکستگی مهره ­ها

• کمردرد
  • درد پاها (اگر درد به پاها انتشار یابد بنظر می­رسد به طناب نخاعی یا ریشه­های عصبی آسیب وارد شده است که ممکن است علائم بی حسی، مورمور شدن، گز گز و ضعف احساس شوند)
  • اختلال در کنترل ادرار و مدفوع
  • کاهش ارتفاع مهره
  • تغییر شکل ستون فقرات
  • در شکستگی­های زوائد عرضی با خم شدن به طرفین درد تشدید می­شود

تشخیص شکستگی مهره ­ها

معاینه پزشک و بررسی علائم، عکس برداری با اشعه ایکس، MRI و سی تی اسکن در تشخیص قطعی این بیماری کمک می­کنند.

درمان شکستگی مهره ­ها

روش­های درمانی برای شکستگی­های مهره­ای شامل : استراحت، استفاده از بریس، دارو درمانی، فیزیوتراپی و در نهایت جراحی می­باشند. در کلینیک فيزيـوتراپي از روشهاي مختلف مانند الکتروتراپی، ليزر تراپی و اولتراسوند، مگنت، شاک ویو تراپی، تکار تراپی، مداليته­هاي گرمايی و سرمايی، درای نیدلینگ، تمرينات درماني (برای جلوگیری از ضعف عضلات کمری)  و تکنیک­های دستي برای کنترل علائم، کاهش درد و بهبود عارضه استفاده مي­شود. در صورتی که بیمار به درمان جراحی نیاز داشته باشد پزشک ممکن است از روش­های جراحی ورتبروپلاستی و کیفوپلاستی استفاده کند.

image

بعد از درمانم به دنبال فیزیوتراپی بودم که هم کادر حرفه ای داشته باشد و هم بتواند درد های من را بهبود دهد…خوشبختانه با فیزیوتراپی دراصفهان آشنا شدم که تمام استاندارد هایی که برای یک فیزیوتراپی خوب را در نظرداشتم در این فیزیوتراپی وجود داشت.

محمد لطفی
کارگر

بابت تمام کارهایی که جناب دکتر شیربان و تیم تخصصی ایشان برایم انجام دادند متشکرم.

کاظم ضیایی
کارمند

علت شکستگی مهره ها چیست؟

ضربه دیدن، تصادف و یا افتادن از ارتفاع، پوکی استخوان، سرطان مغزاستخوان، شکستگی ناشی از فشار از جمله دلایل وجود این عارضه است. با مراجعه به فیزیوتراپی دراصفهان می توانید نسبت به درمان خود هر چه سریعتر اقدام کنید.

علائم شکستگی مهره ها چیست؟

کمر درد، درد پاها، اختلال در کنترل ادرار، کاهش ارتفاع مهره ها، تغییر شکل ستون فقرات و شکستگی های زوائد عرضی با خم شدن به طرفین تشدید می شود.

تشخیص شکستگی مهره ها چگونه انجام می شود؟

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

کمر درد

drgholenjبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندرمان شکستگی مهره هادکتر قولنجشکستگی مهره هافیزیوتراپی دراصفهان