شکستگی­های استخوان بازو جز شکستگی­های شایع می­باشد و شامل 3 تا 5 درصد کل شکستگی­ها می­باشد. شکستگی­های بازو شامل بخش فوقانی (بالایی)، بخش میانی و بخش تحتانی (پایینی) بازو می­باشد. شکستگی­های قسمت بالایی بازو بیشتر در ناحیه سر و گردن استخوان بازو و همچنین در ناحیه برجستگی بزرگ و کوچک استخوان بازو اتفاق می­افتد، که در اثر سقوط روی بازوی کشیده شده و یا سقوط مستقیم روی شانه اتفاق می­افتد. شکستگی قسمت بالایی بیشتر در زنان مسن بیشتر شایع است. در این افراد ناحیه سر و گردن استخوان بازو دچار استئوپوروز (پوکی استخوان) شده و به دنبال زمین خوردن به راحتی شکسته می­شود. بخش میانی یا تنه استخوان بازو بیشتر در اثر ضربه مستقیم یا به صورت مارپیچی به علت انقباض شدید و چرخش عضلات پشتی بزرگ و سینه­ای بزرگ اتفاق می­افتد. شکستگی انتهای پایینی بازو در کودکان به دیل سقوط از روی دوچرخه یا اسباب ژیمناستیک بیشتر اتفاق ­می­افتد و سازوکار آسیب معمولاً در حالی است که کودک دست خود را با آرنج باز و دور شده حایل بدن قرار داده است.

علت شکستگی بازو

• ضربه مستقیم
  • افتادن روی شانه یا افتادن روی بازوی کشیده شده
  • انقباض شدید و ناگهانی عضلات
  • بیماری استئوپروز
  • شکستگی ناشی از فشار و خستگی به دنبال حرکات تکراری

علائم شکستگی بازو

• وجود درد شدید به هنگام حرکت بازو
  • حساسیت به فشار
  • تغییرات ظاهری
  • تورم و کبودی
  • ممکن است در شکستگی بازو به شریان بازویی و اعصاب مدیان رادیال صدمه زند و به دنبال آن ایسکمی (عدم خونرسانی) و یا اختلالات حسی بوجود آید.

تشخیص شکستگی بازو

رادیوگرافی ساده در تشخیص شکستگی استخوان بازو به پزشک بسیار کمک می­کند.  از آنجایی که صدمه به عصب رادیال در شکستگی شایع می­باشد، پزشک کارکرد این عصب را بررسی می­کند.

درمان شکستگی بازو

80 درصد اين شكستگي ها بدون جابه جايي يا با جابه جايي خفيف مي باشند كه با درمان غيرجراحي بهبود و التيام مي يابند و 20 درصد نياز به جراحي دارند. درمان غیر جراحی در مواردی که شکستگی از نوع باز نیست و بدون جابجایی است، بازو را با با استفاده از آتل بی حرکت ساخته و حمایت می­کنند. از الکتروتراپی، ليزر تراپی و اولتراسوند، شاک ویو تراپی، تکار تراپی، مداليته­هاي گرمايی و سرمايی، درای نیدلینگ، درمان‌های دستی، ارائه تمرینات درمانی مناسب و تیپینگ برای تسکین درد، کاهش التهاب و درمان این عارضه در کلینیک فیزیوتراپی صورت می­گیرد. در مواردی که شکستگی با جابجایی استخوان توام است، دو سر استخوان باید با جا انداختن در حالت طبیعی قرار گیرد. این امر بدون جراحی یا با جراحی که بسته به نوع و شدت آسیب انجام می­گیرد. در دوره توانبخشی انجام تمرینات تحرک بخش و پاندولی توصیه می­شود که باید زیر نظر فیزیوتراپ انجام گیرند.

image

فیزیوتراپی دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می باشد. در این کلینک بهترین خدمات را جناب دکتر شیربان همراه با تخصصی و حرفه ای ترین تیم به بیماران خود ارائه می دهد.بنده از ایشان و تیم حرفه ای ایشان تشکر و قدردانی میکنم.

آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند

سال های زیاد از مشکل درد دیسک کمر رنج می بردم. با مراجعه به کلینک جناب دکتر شیربان و خدماتی که به بنده ارائه دادند بسیار راضی بودم.انجام دادن حرکت های درمانی درد دیسک کمر را به طرز شگفت انکیزی کاهش داد.به جرئت می توانم بگویم که این کلینیک جزء بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می باشد.

آقای یوسفی
بازیکن تیم گیتی پسند

دکتر شیربان به همراه تیم تخصصی حداکثر سعی و تلاش خود را کردند که بهترین درمان ها را برای بنده ارائه دهند.در این جا از تمام زحمات ایشان تشکر میکنم.

آقای سنگ سفیدی
محمدرضا سنگ سفیدی

علت شکستگی بازو چیست؟

ضربه مستقیم،افتادن روی شانه یا افتادن روی بازوی کشیده شده،انقباض شدید و ناگهانی عضلات بیماری استئوپروز از علائم شکستگی بازو می باشد.

علائم شکستگی بازو چیست؟

وجود درد شدید به هنگام حرکت بازو،حساسیت به فشار،تغییرات ظاهری ،تورم و کبودی از علائم این عارضه می باشد.

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

دردآرنج

drgholenjبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندکتر قولنج