رادیکولوپاتی گردن

دردهای انتشاری به دست­ها که منشأ آن ریشه­های عصبی گردن باشد را رادیکولوپاتی گردن می­نامند. گردن درد و دردهای انتشاری آن به اندام فوقانی و دست (رادیکولوپاتی گردن) یکی از شایعترین ضایعات ناتوان کننده در جوامع امروزی است که بخصوص در دهه­های اخیر شیوع آن افزایش یافته است. رادیکولوپاتی گردن یک فرایند پاتولوژیکی است تحت عنوان وجود درد در مسیر توزیع هر یک از ریشه­های عصبی گردنی تعریف شده است که این درد به علت فشار بیش از حد روی ریشه عصبی درگیر و فشرده شدن آن توسط عوامل متعددی از جمله فتق دیسک بین مهره­ای، تشکیل خار و غیره ایجاد می­شود. فیزیوتراپی دراصفهان می تواند در درمان درد های شما کمک کند.

علت رادیکولوپاتی گردن

• آرتروز مهرهای گردنی
  • بیرون زدگی دیسک
  • ضربه و آسیب دیدن مهرهای گردنی
  • فرسودگی و سایش مهرهای گردنی در اثر افزایش سن
  • سفتی و کوتاهی عضلات گردنی در اثر فعالیت بیش از حد
  • تنگی کانال نخاعی گردن

علائم رادیکولوپاتی گردن

• درد و انتشار آن از گردن به سمت بازوها، دست و انگشتان
  • گز گز و مور مور شدن
  • بی حسی و ضعف عضلانی
  • آتروفی عضلات در مسیر درماتوم و میوتوم ناحیه درگیر

تشخیص رادیکولوپاتی گردن

درمان رادیکولوپاتی گردن

به طور کلی درمان­های فیزیوتراپی همواره نقش بسیار مهمی در درمان و بهبود عملکرد این بیماران و کاهش علائم آن­ها ایفا می­کند. اقدامات فیزیوتراپی در درمان این عارضه شامل الکتروتراپی، ليزر تراپی، اولتراسوند، مگنت، شاک ویو تراپی، تکار تراپی، مداليته­هاي گرمايی و سرمايی، درای نیدلینگ، ماساژ، تکنیک­های دستي، تراکشن، کینزیوتیپ و ارائه تمرینات کششی و تقویتی می­باشد. استفاده از آتل، گردنبند طبی و داروهای غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، آسپرین، کورتیکواستروئیدهای، داروهای ضد درد در بهبود علائم این بیماری کمک کننده می­باشند. در صورتی که درمان­های غیر جراحی بی­نتیجه باشند پزشک ممکن است جراحی (مانند اصلاح فتق دیسک، گسترش فضای کانال نخاعی، برداشتن استخوان و یا استخراج استخوان) را برای درمان این عارضه پیشنهاد کند. با مراجعه به فیزیوتراپی دراصفهان درد های خود را بهبود ببخشید.

image

فیزیوتراپی دکتر قولنج فیزیوتراپی دراصفهان بهترین کلینیکی بود. که تا الان به آن مراجعه کرده ام. چرا که درد گردن چیزی نیست که بشود راحت از کنارش گذشت. برای همین بدنبال بهترین جا بودم که درمان خودم را آغاز کنم و آن با دکتر شیربان عزیز بود.

آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند

مدتی بود هنگام ورزش کردن گردن درد امانم نمیداد.  با مراجعه به فیزیوتراپی دراصفهان(دکتر قولنج) و انجام معاینات متوجه شدم فشارهای فیزیکی عامل درد بود. با تمرینات و مراقبت هایی که برام تجویز شد این عارضه رو به بهبود رفت.

آقای یوسفی
بازیکن تیم گیتی پسند

واقعا نمیدونم چطور از دکتر شیربان و پرسنل ایشون تشکر کنم. گردن درد برای من تبدیل به ترس عجیبی شده بود. چرا که ممکن بود کارم را تحت الشعاع قرار دهد. که با درمان ها و رسیدگی های ایشون الان خیلی عالی هستم.

آقای سنگ سفیدی
محمدرضا سنگ سفیدی
بازیکن تیم گیتی پسند

علائم رادیکولوپاتی گردن چیست؟

درد و انتشار آن از گردن به سمت بازو ها، دست و انگشتان، گز گز کردن و مور مور شدن، بی حسی و ضعف عضلانی از نشانه های این بیماری می باشد.

تشخیص رادیکولوپاتی گردن به چه صورت می باشد؟

معاینه پزشک و بررسی علائم و رفلکس­های گردنی، MRI، سی تی اسکن و EMG در تشخیص قطعی این بیماری کمک می­کنند. شما می توانید با مراجعه به فیزیوتراپی دراصفهان درمان درد های خود را به ما بسپارید.

درمان رادیکولوپاتی گردن به چه صورت می باشد؟

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

آرتروزگردن درد

drgholenjآرتروز گردنبهترین فیزوتراپی دراصفهانبهترین فیزیوتراپی در اصفهاندکتر قولنجرادیکولوپاتی گردنفیزیوتراپی دراصفهانگردن درد