بیماری هانینگتون | 06 عنوان برای علل بیماری هانینگتون و راه های درمانی!

بیماری هانینگتون | 06 عنوان برای علل بیماری هانینگتون و راه های درمانی! دکتر قولنج

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | در کیلینک دکتر قولنج بیماری هانینگتون. همچنین به عنوان کره هانتینگتون شناخته می شود. یک بیماری عصبی دژنراتیو است که در آن سلول های مغز به آرامی تخریب می شوند تا زمانی که از کار بیفتند. هانتینگتون به عنوان یک بیماری اتوزومال غالب طبقه بندی می شود. به این معنی که اگر تنها یکی از والدین حامل ژن غیر طبیعی باشد. کودک می تواند این بیماری را به ارث ببرد. تخمین زده می شود که از هر ده هزار نفر یک نفر به این بیماری مبتلا می شود که شانزده درصد از این موارد را نوجوانان تشکیل می دهند. اگرچه در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری لاعلاج وجود ندارد. اما درمان های زیادی برای تسکین علائم وجود دارد و تحقیقات زیادی در کیلینک دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان در حال انجام است.

فهرست تصاویر آمده در مقاله دکتر قولنج

فیزیوتراپی  1 | علائم و نشانه های هانینگتون

فیزیوتراپی  2 | چه کارهایی را می توان برای بیماری تجویز کرد؟

تاریخ1402.04.12
عنوان06 عنوان برای علل بیماری هانینگتون و راه های درمانی!
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
زمان خوانش00:14:53

علائم و نشانه های بیماری هانینگتون را چگونه می توان در افراد پیدا کرد؟

برای این بیماری در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان علائم جسمی و روحی زیادی وجود دارد که این بیماری کشنده را مشخص می کند. علائم اولیه ذهنی قبل ارائه در کیلینک دکتر قولنج عبارتند از: عصبانیت. افسردگی. نوسانات خلقی ناگهانی و مشکل در تصمیم گیری و یادگیری اطلاعات جدید. بیماران اغلب ممکن است علائمی شبیه دوقطبی با فازهای شیدایی و افسردگی داشته باشند. علائم فیزیکی عبارتند از: مشکلات تعادل. حرکات غیر ارادی صورت. و تغییرات ناگهانی در دست خط. علائم بعدی می تواند شامل: مشکلات شدید هماهنگی. حرکات سریع چشم. گفتار نامفهوم. مشکلات بلع و زوال عقل باشد. علائم بیماری هانینگتون معمولاً تا حدوداً یا بعد از چهل سالگی ظاهر نمی شود.

فیزیوتراپی | علائم و نشانه های هانینگتون

دکتر قولنج

فیزیوتراپی  1 | علائم و نشانه های هانینگتون

چه آزمایش هایی را برای این بیماری می توان تجویز کرد؟

آزمایش های زیادی وجود دارد که پزشکان می توانند از آنها برای تشخیص بیماری هانینگتون استفاده کنند. ابتدا یک معاینه فیزیکی وجود دارد که در آن پزشک مهارت ها و عملکردهای حرکتی را آزمایش می کند. همچنین پزشک سوابق پزشکی بیمار و خانواده را از او می گیرد. آنها ممکن است یک سی تی اسکن یا MRI برای بررسی نواحی مغز از نظر مشکلات عصبی انجام دهند. پزشکان همچنین ممکن است از بیمار بخواهند که آزمایش خون برای غربالگری ژن هانتینگتون انجام دهد. بر اساس این آزمایش‌ها. پزشک ممکن است بیمار را به متخصصان دیگری ارجاع دهد که می‌توانند در روند دشوار درمان این بیماری به بیمار در کلینیک drgholenj کمک بیشتری کنند.

آیا به راستی بیماری هانینگتون  غیر قابل درمان است؟

اگرچه هانتینگتون غیرقابل درمان است. اما تحقیقات و فناوری پزشکان و دانشمندان را به درمان های بهتر و احتمالاً درمانی برای این بیماری نزدیک می کند. پزشکان اغلب توصیه می‌کنند که بیماران برای درمان بسیاری از علائمی که ممکن است عملکرد طبیعی زندگی روزمره را مختل کنند. از داروهای برنامه‌ریزی منظم استفاده کنند. اولین دارویی که توسط FDA برای درمان مستقیم بسیاری از علائم بیماری هانینگتون تأیید شد. تترابنازین بود. پزشکان همچنین ممکن است داروهای آرام بخش مانند کلونوپین و داروهای ضد روان پریشی مانند هالوپندول را برای کنترل حرکات. توهمات و طغیان های خشن تجویز کنند. دانشمندان همچنین در حال تحقیق در مورد درمان‌هایی هستند که شامل سلول‌های بنیادی و ترکیبی از داروهای دیگر برای درمان سایر بیماری‌های ترمینال می‌شوند.

علاوه بر دارو چه کارهایی را می توان برای بیماری تجویز کرد؟

اگرچه دارو در درمان علائم این بیماری بسیار موثر است. اما کارهای زیادی وجود دارد که بیمار می تواند در خانه انجام دهد تا سلامتی طولانی تری داشته باشد. از آنجایی که این بیماری باعث انحطاط حرکتی می شود. بیماران باید هر روز ورزش کنند تا عضلات و عملکرد حرکتی خود را قوی نگه دارند. بیماران بیماری هانینگتون همچنین باید رژیم غذایی سالمی داشته باشند که شامل مکمل های ویتامین اضافی نیز باشد. افراد مبتلا به هانتینگتون اغلب روزانه بیش از 4000 کالری می سوزانند. بنابراین برای حفظ وزن سالم به مواد مغذی اضافی نیاز دارند. افراد مبتلا نیز ممکن است دچار کم آبی شوند و باید مطمئن شوند که مایعات اضافی مصرف می کنند تا از این امر جلوگیری کنند. فیزیوتراپی کلینیک drgholenj و گفتار درمانی نیز برای کمک به مقابله با اثرات شدید این بیماری توصیه می شود.

فیزیوتراپی | چه کارهایی را می توان برای بیماری تجویز کرد؟

دکتر قولنج

فیزیوتراپی  2 | چه کارهایی را می توان برای بیماری تجویز کرد؟

درمان و شفای بیماری هانینگتون با آمینو اسیدهای معمولی اساس پزشکی است.

دوزهای زیادی از پروتئین های طبیعی یافت شده به نام اسیدهای آمینه می تواند عدم تعادل در مغز را ترمیم کند و عملکرد نادرست آن را ترمیم کند. این آمینو اسیدها مقرون به صرفه هستند و در دوزهای درمانی بسیار بزرگتر از سطوحی که به طور معمول در غذا یافت می شوند استفاده می شوند. مفهوم طب ارتومولکولی مبتنی بر استفاده از دوزهای بسیار زیاد ویتامین ها. مواد معدنی. اسیدهای آمینه یا عصاره های گیاهی برای ترمیم سلولی و تقویت فعالیت های طبیعی مغز است. بیماری هانینگتون علائم متعددی دارد که ممکن است با طب ارتومولکولی بهبود یابد. مشکلات مرتبط با هانتینگتون شامل اختلالات خلقی. افسردگی. تغییرات شخصیتی. دست و پا چلفتی. زوال عقل. حرکات غیرارادی عضلات است

با دوزهای درمانی بزرگ گابا. گلوتامات. لیزین. والین. لوسین. تیانین. تورین و آلانین قابل درمان است. این بیمار نباید آرژنین مصرف کند. و باید از غذاهای سرشار از آرژنین از جمله آجیل و شکلات پرهیز کند. والین در بیماری هانینگتون بسیار مهم است. و سطوح پایین والین باعث ایجاد مشکلاتی. در غلاف میلین روی عصب می شود. مکمل های والین در دوزهای درمانی بزرگ می توانند. به بیماری هانینگتون. ام اس. ALS. میاستنی گراویس و نوروپاتی دیابتی کمک کنند. والین دیاین کارایی می تواند باعث ایجاد شرایط عصبی دژنراتیو شده. و تکانه های عصبی را کند کند.

نتیجه آمینو اسید را می توان به صورت خوراکی و درمان مصرف کرد.

این درمان می تواند پیشرفت را به تاخیر بیاندازد. و سرعت مرگ نورون را کاهش دهد. این روند پیشرفت زوال مغز را کند می کند. درمان بسیار تهاجمی این بیماری را با مقادیر بسیار زیادی از اسیدهای آمینه. مورد نیاز و استفاده از عصاره های گیاهی اضافی برای علائم مغزی انجام دهید. گیاه شناسی بسیار خوبی برای اختلالات حرکتی برای بیماری هانینگتون و آلزایمر وجود دارد. این گیاه شناسی بر گیرنده های استیل کولین تأثیر می گذارد. اسید آلفا لیپوئیک می تواند به علائم اختلال تکانه عصبی این بیماری کمک کند. این بیمار باید آنزیم های گوارشی پروبیوتیک ها را برای مدت طولانی امتحان کند. تا موفقیت آنها را در یک پروتکل درمانی ارزیابی کند. این بیمار باید از رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند ماهی سالمون. روغن زیتون و آووکادو استفاده کند.

این فرد باید حداقل سه بار در هفته ماهی سرد آب بخورد. رژیم غذایی سرشار از فلاونوئیدهای موجود در انواع توت ها. لیمو. گریپ فروت. پیاز. تره فرنگی. سیر. پرتقال. زردآلو. هلو و لیمو ترش از مغز محافظت می کند. مکمل های ضد پیری آلفا لیپوئیک اسید و قرص یا کپسول علف گندم ارگانیک برای این فرد بسیار مفید است. مکمل دیگری وجود دارد که اسید آمینه. ویتامین. مواد معدنی یا گیاهی نیست که کوانتوم ارتومولکولی از آن برای ترمیم RNA سلولی آسیب دیده ناشی از بیماری هانینگتون استفاده کند. تغییرات رژیم غذایی برای این بیماری باید شامل محدود کردن سدیم و افزایش پتاسیم باشد. این بیمار نباید دیورتیک مصرف کند. دیورتیک ها می توانند پیشرفت این بیماری در کلینیک drgholenj را تسریع کنند.

سوالات متداول در خصوص و با مضمون بیماری هانینگتون

01 سه  حقیقت جالب در مورد بیماری هانینگتون چیست؟

• بیماری هانینگتون (HD) یک اختلال مغزی ارثی است.
  • HD معمولاً بین سنین 30 تا 45 سالگی شروع می شود. اگرچه ممکن است در اوایل سن دو سالگی یا در اواخر دهه 70 رخ دهد.
  • HD بر مردان و زنان به طور مساوی تأثیر می گذارد. و همه گروه های قومی و نژادی را تحت تأثیر قرار می دهد.

02 آیا می توانید یک زندگی عادی با هانتینگتون داشته باشید؟

بسیاری از افراد سال ها بدون علائم زندگی می کنند. پس از شروع علائم. افراد حدود 15 تا 18 سال عمر می کنند. اما ممکن است بیش از 25 سال عمر کنند. افراد مبتلا به نوع نوجوانی HD معمولاً 10 تا 15 سال. پس از شروع علائم زندگی می کنند.

03 چرا نمی توانید با هانتینگتون غذا بخورید؟

بیماران مبتلا به بیماری هانینگتون به دلیل عدم کنترل حرکتی ظریف. (کنترل عضلات کوچک) تمایل به خفگی در غذا دارند. آن‌ها اغلب افزایش شدید اشتها را تجربه می‌کنند. و گاهی اوقات تلاش برای خوردن سریع برای رفع گرسنگی می‌تواند منجر به خفگی شود.

اخبار فیزیوتراپی