بیماری ورم مغزی | 04 تعریف از بیماری ورم مغزی شناخت بیماری/درمان!

بیماری ورم مغزی | تعریف بیماری ورم مغزی شناخت از بیماری و درمان!

بیماری ورم مغزی | تعریف بیماری ورم مغزی شناخت از بیماری و درمان! دکتر قولنج

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | ابتدایی ترین تعریف بیماری ورم مغزی در کلینیک دکترقولنج تورم مغز است. این یک پدیده نسبتاً رایج با علل مختلف است. ورم به علل عروقی. سلولی. اسمزی و بینابینی طبقه بندی می شود. این می تواند به دلایل مختلفی از جمله ضربه به سر. ایسکمی عروقی. ضایعات داخل جمجمه یا هیدروسفالی انسدادی که منجر به ورم  بینابینی می شود. ایجاد شود. در صورت عدم درمان. عواقب ورم  می تواند مخرب و حتی کشنده باشد. این رویداد به بررسی علل. ارائه و تشخیص ورم  می پردازد و نقش یک تیم بین حرفه ای را در مدیریت آن برجسته می کند. ورم  ممکن است بدون علامت باشد. فقط در تصویربرداری دیده شود. یا ممکن است منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شود. تاریخچه پزشکی برای درک علت  مفید است.

به باور کلینیک دکترقولنج  بهترین فیزیوتراپی در اصفهان بیماران بیماری ورم مغزی ممکن است سابقه ضربه. حوادث هیپوکسیک. سرطان. بیماری متابولیک یا سایر عواملی داشته باشند که به شناسایی علت احتمالی ورم  کمک می کند. یافته های معاینه فیزیکی برای ورم  با محل و میزان ورم  متفاوت است. ورم  کانونی مغزی می تواند منجر به اختلال عملکرد ورم اتوز مغز از جمله ضعف. اختلالات بینایی. تشنج. تغییرات حسی. دوبینی و سایر اختلالات عصبی شود. با ورم  منتشر مغزی. بیماران ممکن است با سردرد. تهوع. استفراغ. بی حالی. تغییر وضعیت ذهنی. گیجی. کما. تشنج یا سایر تظاهرات ظاهر شوند. بیماران مبتلا به بیماری ورم مغزی منتشر یا کانونی دچار افزایش فشار داخل جمجمه ای (ICP) می شوند که معمولاً با سردرد. تهوع. استفراغ. بی حالی. نوروپاتی جمجمه. تغییر وضعیت ذهنی تا کما و مرگ تظاهر می کند.

فهرست تصاویر آمده در مقاله دکتر قولنج

فیزیوتراپی  1 | پیش بینی بازدارندگی و آموزش بیمار

فیزیوتراپی  2 | درمان / مدیریت ورم یا تورم

تاریخ1402.04.10
عنوانتعریف بیماری ورم مغزی شناخت از بیماری و درمان!
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
زمان خوانش00:12:40

پیش بینی بازدارندگی و آموزش بیمار برای شناخت بیماری ورم مغزی

پیش آگهی بیماری ورم مغزی بسته به وسعت. شدت و علت ورم  بسیار متفاوت است. اگر بیمار در کما باشد. پیش آگهی ممکن است ضعیف باشد. اگر به گفته بهترین فیزیوتراپی در اصفهان ورم  به حدی گسترده و شدید باشد که باعث افزایش قابل توجهی در فشار داخل جمجمه شود و درمان کلینیک دکترقولنج شروع نشود. بیمار ممکن است بمیرد یا آسیب مغزی مداوم و غیرقابل برگشت ایجاد کند. یک مثال آسیب مغزی هیپوکسیک منتشر ناشی از ایست قلبی طولانی مدت است. پیش آگهی در بیماری های خفیف تر معمولاً بر اساس تشخیص و علت زمینه ای (یعنی تومور. سکته مغزی. آسیب مغزی تروماتیک. عفونت و غیره) و تشخیص و درمان اولیه است. بیماری ورم مغزی ناشی از تشخیص های برگشت پذیر مانند کتواسیدوز دیابتی یا فشار خون بالا کنترل نشده یا ضربه خفیف سر ممکن است کاملاً خوب باشد.

همه موارد قابل پیشگیری نیستند. به این دلایل. شناسایی یک اقدام پیشگیرانه تنها چالش برانگیز است. اما به طور کلی. بیماران باید بر کنترل فشار خون و حفظ کنترل بهینه دیابت از طریق تغییر سبک زندگی و پیروی از درمان دارویی توصیه شده برای جلوگیری از کتواسیدوز دیابتی تمرکز کنند. آنها همچنین باید مراقبت های پیشگیرانه منظم بیماری ورم مغزی از ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود drgholenj دریافت کنند و از رفتارهای پرخطر مرتبط با آسیب احتمالی مانند نبستن کمربند ایمنی یا شرکت در ورزش هایی با خطر بالای ضربه مغزی خودداری کنند. به خصوص اگر بیمار سابقه ضربه مغزی داشته باشد. ضربه مغزی ضربه مغزی یا ضربه به سر.

فیزیوتراپی | پیش بینی بازدارندگی و آموزش بیمار

دکتر قولنج

فیزیوتراپی  1 | پیش بینی بازدارندگی و آموزش بیمار

اتیولوژی چه تعریفی دارد و چه ارتباطی با بیماری ورم مغزی دارد؟

بیماری ورم مغزی می تواند ناشی از انواع اختلالات روانی باشد. انواع اصلی شامل عروقی. سلولی. اسمزی و بینابینی است. از طریق این مکانیسم ها. ورم  از تومورها. تروما. هیپوکسی. عفونت. اختلالات متابولیک یا فشار خون حاد ایجاد می شود. علت بسیار گسترده است و به دو دسته عصبی و غیر نوروپاتیک تقسیم می شود. سایر علل غیر عصبی عبارتند از هپاتیت. سندرم ری. مسمومیت با مونوکسید کربن. مسمومیت با سرب و بیماری ورم مغزی در ارتفاعات بالا. یک علت نادر ورم  تومور کاذب است.

به عنوان فرد بیمار یا کمک کننده آن را ارزیابی کنید

تشخیص زودهنگام ورم  شدید مغزی برای جلوگیری از فتق مغز و مرگ بسیار مهم است. به عنوان مثال. سکته مغزی بدخیم شریان میانی مغزی به صورت بیماری ورم مغزی شدید ظاهر می شود. سکته های بدخیم شریان مغزی میانی در بزرگسالان جوان شایع تر است. به طور معمول. این بیماران drgholenj  در ICU بستری می شوند. مهم است که معاینه عصبی را به دقت دنبال کنید. به طور معمول. وضعیت ذهنی تغییر می کند و مردمک ها ثابت و متسع می شوند.

بیماران مبتلا به آسیب مغزی احتمالی باید تحت توموگرافی کامپیوتری مغز (CT) قرار گیرند؛ این امر می‌تواند بیماری ورم مغزی را در تصاویر تقویت‌نشده به‌عنوان مناطق کم‌تراکم و از دست دادن تمایز ماده خاکستری/سفید نشان دهد. فضاهای مخزن و sulci نیز ممکن است ناپدید شوند. در برخی موارد. سی تی اسکن نیز می تواند علت را آشکار کند. اگر شکنج صاف یا شیارهای باریک دیده شود. یا اگر بطن ها فشرده شده باشند. این نشان دهنده افزایش فشار داخل جمجمه است. سی تی اسکن سریال برای نشان دادن پیشرفت یا بهبود بیماری ورم مغزی استفاده می شود.

چگونه می توان بیماری ورم مغزی را درمان / مدیریت کرد؟

درمان ورم به دو صورت است: جلوگیری از آسیب بیشتر ناشی. از بیماری ورم مغزی و در صورت امکان. ترمیم آسیب اصلی که باعث ورم  شده است. بسته به علت ورم . درمان آسیب اولیه و مداوم ممکن است. شامل اصلاح اختلالات متابولیک. کنترل فشار خون بالا. حذف ضایعات داخل جمجمه یا شانت هیدروسفالی باشد. ورم  باید کنترل شود. تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. و عوارضی مانند افزایش فشار داخل جمجمه کاهش یابد.

گلوکوکورتیکوئیدها مزایای بالقوه ای در درمان بیماری ورم مغزی ثانویه به آنژیوورم  نشان داده اند. اما در سایر اشکال ورم  محدود هستند و باید به طور کامل در مواجهه با تروما از مصرف آنها اجتناب شود. در مورد ورم . پرهیز از مایعات هیپوتونیک به شدت توصیه می شود. زیرا می توانند ورم را بدتر کنند و منجر به افزایش ICP شوند. اگر ICP به دلیل بیماری ورم مغزی افزایش یابد. روش‌های مختلفی در drgholenj وجود دارد که می‌تواند به کنترل ICP کمک کند. از جمله پوسچر. هیپراسمولار درمانی. ضد تب.

فیزیوتراپی | درمان / مدیریت ورم یا تورم

دکتر قولنج

فیزیوتراپی  2 | درمان / مدیریت ورم یا تورم

سئوالات متداول در خصوص و با مضمون بیماران بیماری ورم مغزی

01 چه اقدامات احتیاطی برای تورم انجام میشود؟

پیشگیری بیماری ورم مغزی

• برای جلوگیری از آسیب مغزی در حین ورزش یا فعالیت های بدنی از کلاه ایمنی استفاده کنید.
  • فشار خون و کلسترول خود را کنترل کنید تا از بیماری قلبی و سکته جلوگیری کنید.
  • هنگام مسافرت با وسیله نقلیه از کمربند ایمنی استفاده کنید.

02 شایع ترین عارضه بیماری ورم مغزی چیست؟

ادم مغزی شدید درمان نشده به دلیل فشردگی و فتق مغز و ساقه مغز کشنده است. وجود ادم مغزی قابل توجه می تواند باعث آسیب مغزی منتشر. تشنج در برخی موارد یا ایجاد مناطق وسیعی از بافت مغز ایسکمیک شود.

03 چه مدت طول میکشد تا بیماری ورم مغزی برطرف شود؟

موارد جزئی تورم مغز به دلایلی مانند بیماری ارتفاع متوسط. یا ضربه مغزی خفیف اغلب در عرض چند روز برطرف می شود. با این حال. در بیشتر موارد. درمان بیشتری به سرعت مورد نیاز است.

اخبار فیزیوتراپی