فیزیوتراپی دراصفهان

بیماري شانه یخ زده یا منجمد یا چسبندگی کپسولی شانه یکی از شایعترین بیماري­هاي شانه میباشد در این بیماري کپسول شانه سفت، چروکیده، کوتاه شده و حجم داخل آن کاهش یافته و چسبنده میشود. به همین دلیل ابتدا شانه دردناك شده و پس از مدتی حرکت آن محدود می­شود. 2 تا 5 درصد انسانها در طول زندگی خود به این بیماري مبتلا میگردند. سنین شایع این بیماري بین 45 تا 75 سالگی است و در زنان شایعتر از مردان میباشد. معمولاً شانه منجمد را به 2 نوع اولیه(ایدیوپاتیک) با علت نامشخص و ثانویه به علت مواردی مانند شکستگی­ها یا آرتریت یا به دنبال جراحی و … تقسیم می­کنند.

نوع اولیه این بیماری را را دارای 3 مرحله که شامل مرحله دردناک (این مرحله بیمار درد دارد ولی محدودیت حرکتی کم است و این مرحله2 تا 6 ماه طول میکشد.)، مرحله پیشرفت انجماد یا خشکی (در این مرحله درد کمتر می­شود ولی محدودیت حرکتی زیاد شده و مدت زمان آن 6-4 ماه می­باشد) و مرحله نهایی(یا بهبود نسبی که در این مرحله به تدریج درد کاهش می­یابد و حرکت بهتر میشود، ولی به حالت طبیعی بر نمیگردد و مقداري درد و بی حرکتی میماند و به مدت 5 ماه تا 2 سال طول می­کشد) در نظر میگیرند.

علت شانه یخ زده

  • بی تحرکی طولانی مدت بخصوص پس از جراحی، شکستگی ، باندپیچی
  • به دنبال ضربه که منجر به تشکیل بافت زخم غیر طبیعی و چسبنده در لایه­ها­یی از کپسول مفصلی می­شود
  • متعاقب بیماري­هاي قلبی-ریوي، سکته مغزي، دیابت، آرتریت، تیروئید، پارکینسون و ضایعات دیسک گردن
  • پارگی عضلات روتاتورکاف شانه
  • بورسیت یا تندونیت شانه
  • نوع اولیه این بیماری با علت نامشخص ایجاد می­شود

علائم شانه یخ زده

شروع درد تدريجي ، نـاتواني در خوابيدن بر روي شانه درگير، درد شـديد و محـدوديت در بـالا بردن و چرخش خارجي بازو از علائم اين بيماري است. درد در ناحیه مفصل شانه و بالاي بازو وجود دارد که با حرکت افزایش مییابد و خوابیدن بیمار را مختل میکند. درحالت شدید، درد به قسمت پایین بازو، ساعد، دست و ناحیه گردن نیز انتشار مییابد.

تشخیص شانه یخ زده

تشخیص این بیماري با گرفتن شرح حال دقیق، بررسی علائم و معاینه کامل بیمار مشخص میشود. MRI و سی تی اسکن نیز در تشخیص این بیماری به پزشک کمک می­کنند. آن چه در درمان این بیماري اهمیت دارد تشخیص  زود هنگام آن می­باشد چون ممکن است مزمن شود و درمان آن مشکلتر شود.

درمان شانه یخ زده

فیزیوتراپی موثرترین روش در درمان این عارضه می­باشد و در تمام مراحل درمان شانه یخ زده ضروری است. زیرا فیزیوتراپی در کنترل علایم بسیار مفید است و از پیشرفت بیماری و مزمن شدن آن جلوگیری می کند و با استفاده از ارائه روش ها و تمرینات خاص ورزشی موجب کاهش محدودیت حرکتی، خشکی و چسبندگی شانه می­شود. همچنین در درمان این عارضه استفاده از داروهای غیر استروئیدی، تزریق کورتیکو استرویید ها، الکتروتراپی، ليزر تراپی، مگنت، اولتراسوند، شاک ویو تراپی، تکار تراپی، مداليته­هاي گرمايی و سرمايی، درای نیدلینگ، ماساژ، درمان‌های دستی و مانیپولاسیون، حرکت درمانی در آب، تمرینات درمانی مناسب برای افزایش قدرت و استقامت و بهبود دامنه حركتي مفصل شانه توصیه می­شوند که این خدمات همگی در کلینیک فیزیوتراپی صورت می­گیرد. در صورت موفقیت‌ آمیز نبودن روش‌های غیرجراحی پزشک ممکن است جراحی و آتروسکوپی مفصل را پیشنهاد کند.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان (دکتر قولنج) بهترین خدمات را برای بهبود درد های شما ارائه می دهد.

فیزیوتراپی دکتر قولنج بهترین  فیزیوتراپی دراصفهان می باشد. این کلینیک هزینه ویزیت آن خیلی گران است.

آقای عزتی
آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند

این کلینیک بسیار کلینیک معرفی در اصفهان است و من واقعا سپاس گذاری می کنم که سایتی را طراحی کردند که بتوان نوبت بگیرم. به جرئت می توانم بگویم که این کلینیک جزء بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می باشد.

آقای یوسفی
آقای یوسفی
بازیکن تیم گیتی پسند

دکتر شیربان به همراه تیم تخصصی حداکثر سعی و تلاش خود را کردند که بهترین درمان ها را برای بنده ارائه دهند. در این جا از تمام زحمات ایشان تشکر میکنم.

آقای سنگ سفیدی
محمدرضا سنگ سفیدی
بازیکن تیم گیتی پسند

سوالات رایج بیماران

درمان شانه منجمد چیست ؟

شانه منجمد معمولا بدون جراحی بهبود می یابد ولی اگر علایم درد بیش از ٩ ماه طول بکشد و یا شدت علایم شدید باشد و سبب اختلال عملکرد فرد شود. جراحی آرتروسکوپی ( لیزری )پیشنهاد می شود .

چگونه می توان پیشگیری کنیم از بیماری شانه یخ زده؟

یکی از علل شانه منجمد ضربه به شانه می باشد و لذا بعضی از بیماران پس از ضربه به شانه تا مدت طولانی از آویز گردنی استفاده کرده. و شانه خود را تکان نمی دهند که این موضوع می تواند سبب شروع بیماری شود. با مراجعه به بهترین  فیزیوتراپی دراصفهان درمان خود را آغاز کنید.

چه عوامل مانع از داشتن زندگی روزمره عادی در افراد مبتلا به شانه یخ‌زده می‌شود؟

عدم توانایی بردن دست بالای سر،مشکل در خوابیدن در شب به خاطر درد،بروز درد هنگام خوابیدن به یک پهلو و عدم توانایی بردن دست به سمت کمر است.

 

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

دردشانه

بهترین فیزوتراپی دراصفهانبهترین فیزیوتراپی در اصفهاندرمان شانه یخ زدهدرمان شانه یخ زده در اصفهاندرمان شانه یخ زده دراصفهاندکتر قولنجشانه یخ زده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *