کمر درد

فیزیوتراپی دراصفهان

کمر درد

به طور کلی ستون فقرات از 31 مهره تشکیل شده است که وظیفه مهم نگهداری وضعیت بدنی و حفاظت از نخاع را بر عهده دارد. وجود قوس­ها در ستون فقرات سبب جذب بهتر نیروهای وارد شده می­شود و حرکات بالاتنه را نیز به همه جهت ممکن و آسان می­سازد. کارکرد قوس­ها و دیسک­های بین مهره­ای شامل افزایش انعطاف پذیری و تحرک پذیری ستون فقرات و کاهش شدت ضربات وارده به ستون فقرات می­باشد. تعداد مهره­های ناحیه کمر 5 عدد می­باشد. مهره­های این ناحیه بزرگترین و متحرک­ترین مهره­های ستون فقرات می­باشند و بیشترین وزن بدن توسط این مهره­ها تحمل می­شود.

کمردرد یکی از شایع ترین اختالالت اسکلتی عضلانی است که حدود 60 تا 90 درصد افراد در طول زندگی خود حداقل یکبار کمردرد را تجربه می کنند. اکثر بیماران مبتلا به کمردرد بدون توجه به نوع درمان بهبود می­یابند، اما تعدادی به درمان پاسخ نمی­دهند و وارد فاز مزمن بیماری می­شوند. بیماران مبتلا به کمردرد مزمن 73 تا 77 درصد کل بیماران مبتلا به کمردرد را تشکیل می­دهند. کمردرد مزمن دردی است که ممکن است به سرعت و یا بتدریج ایجاد شود و برای مدت طولانی باقی بماند به طور کلی اگر کمردرد بیشتر از 3 ماه طول بکشد کمردرد مزمن نامیده می­شود. کمردرد به دو نوع اختصاصی و غیر اختصاصی تقسیم می شود کمردرد اختصاصی با مشکل پاتولوژیک در ساختارهای ستون فقرات منجر به بروز درد می گردد ولی کمردرد غیراختصاصی بدون وجود علت مشخص باعث ایجاد کمردرد می شود. تقریبا 85 درصد بیماران دارای کمردرد، در گروه کمردرد غیراختصاصی قرار می­گیرند. از جمله عوارض کمردرد میتوان به ناتوانی اشاره نمود که منجر به اثرات سوءي بر وضعیت هاي اجتماعی اقتصادي افراد شده و با کاهش ناتوانی می توان تا حدودي با کمردرد مقابله کرد.

عوامل مؤثر در این درد

• سیاتیک
  • فتق دیسک
  • تنگی کانال نخاع
  • سر خوردن مهره (اسپوندیلولیستزیس)
  • گودی کمر (لوردوز کمری)
  • قوز یا هایپرکایفوزیس
  • کج پشتی یا اسکولیوز
  • آرتروز کمر
  • شکستگی مهره
  • اسپاسم عضلات کمر
  • درد تیر کشنده پا
image
کمر درد باعث شده بود که من نتوانم بسیاری از کار های روزمره خود را انجام دهم… اما با مراجعه به فیزیوتراپی دراصفهان و درمان هایی که دکتر شیربان به من ارائه دادند توانستم که بهبود یابم…
آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند

سال های زیاد از مشکل درد دیسک کمر رنج می بردم. با مراجعه به کلینک جناب دکتر شیربان و خدماتی که به بنده ارائه دادند بسیار راضی بودم.انجام دادن حرکت های درمانی درد دیسک کمر را به طرز شگفت انکیزی کاهش داد.به جرئت می توانم بگویم که این کلینیک جزء بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می باشد.

سمیه یوسفی
خانه دار
این کلینک با بهترین کادر درمانی که دارد توانسته است به بیماران زیادی در زمینه های مختلف از جمله درمان های کمر درد، سیاتیک کمر و … کمک کند…از دکتر شیربان بابت زحماتی که برای بیماران خود می کشند سپاسگزارم.
صادق کریمی
کارمند

عوامل شایع که موجب کمر درد می شود چیست؟

از عواملی که موجب تشدید این عارضه می شود: سیاتیک، فتق دیسک، تنگی کانال نخاع، سرخوردن مهره، گودی کمر از دلایل عمده وجود کمر درد می شود. با مراجعه به فیزیوتراپی دراصفهان می توانید درد های خود را بهبود ببخشید.

چه موقع افراد به کمر درد مزمن مبتلا می شوند؟

زمانی که کمر درد بیشتراز 3 ماه طول بکشد افراد به کمر درد مزمن مبتلا شده اند و باید حتما نسبت به درمان درد های خود اقدام کنند. با مراجعه به فیزیوتراپی دراصفهان می توانید هر چه سریعتر درمان خود را شروع کنید.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیروان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

اب درمانیارتروزاسیب جسمیبهترین فیزیوتراپ در اصفهانسرما درمانیکمر دردگرما درمانیلیزر درمانی