پرتو درمانی | 08 نکته برای تعریف پرتودرمانی و انجام آن در سرطان!

پرتو درمانی | 08 نکته برای تعریف پرتودرمانی و انجام آن در سرطان!

پرتو درمانی | 08 نکته برای تعریف پرتودرمانی و انجام آن در سرطان! دکتر قولنج


.بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | در قرن بیست و یکم. به گفته دکترقولنج بسیاری از سرطان‌ها به حدی قابل درمان شده‌اند که اکنون سرطان‌های «خوب» و سرطان‌های «بد» وجود دارند. یکی از سلاح های کلیدی در زرادخانه مورد استفاده برای مبارزه با سرطان. پرتو درمانی است. بر خلاف شیمی درمانی در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان از امواج ذرات ویژه ای برای تخریب سلول های سرطانی و جلوگیری از بازگشت آن استفاده می کند.

تاریخ1402.03.29
عنوان08 نکته برای تعریف پرتودرمانی و انجام آن در سرطان!
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات1090
زمان خوانش00:11:30

فهرست تصاویر آمده در مقاله دکتر قولنج

فیزیوتراپی  1 | اقدامات در زمان پرتودرمانی

فیزیوتراپی  2 | پرتودرمانی همراه با درمان دیگر موثر می باشد

چه اقداماتی در زمان پرتو درمانی توسط متخصص انجام می شود

هنگامی که یک فرد مبتلا به سرطان تشخیص داده شد و این پرتو درمانی به عنوان بخشی از برنامه درمانی شناسایی شد. تعدادی گام برای پرتو درمانی موثر وجود دارد که باید انجام شود. اولین مرحله معاینه فیزیکی و بررسی تاریخچه پزشکی کامل بیمار است. پس از انجام این کار. تیم درمان بهترین فیزیوتراپی در اصفهان موقعیتی را که بیمار در آن قرار خواهد گرفت و نقطه دقیقی از بدن که تحت درمان قرار می گیرد (محل درمان یا بندر) “نقشه” می کند. به گفته دکترقولنج در برخی موارد. محل دقیق دریافت درمان مشخص می شود تا اطمینان حاصل شود که پرتو به درستی اجرا شده است. از آنجایی که بدن ممکن است در موقعیت‌های نسبتاً ناخوشایندی قرار گیرد. ممکن است قالب‌ها. پشتی‌های سر و وسایل دیگر ساخته شده و برای استفاده در طول پرتو درمانی در اختیار فرد قرار گیرد.

فیزیوتراپی | اقدامات در زمان پرتودرمانی

فیزیوتراپی | اقدامات در زمان پرتودرمانی
دکتر قولنج

فیزیوتراپی  1 | اقدامات در زمان پرتودرمانی

انکولوژیست در بیماران برنامه درمانی را تعیین می کند.

انکولوژیست پرتو درمانی نوع دستگاه مورد استفاده و همچنین میزان تشعشع در هر درمان خواهد بود. روش های مختلفی برای این گونه درمان وجود دارد که بسته به نوع سرطان. محل آن و سطح سلامت کلی بیمار می توان از آنها استفاده کرد. به گفته دکترقولنج در بسیاری از موارد. به‌ویژه زمانی که پزشکان می‌خواهند پرخاشگر باشند. از هر نوع پرتو درمانی در ترکیب یا همراه با سایر درمان‌ها استفاده می‌شود.

پرتو درمانی خارجی یکی از دو شکل اصلی پرتو درمانی است.

به گفته drgholenj در این نوع. تابش توسط یک دستگاه بزرگ که امواج را مستقیماً به سمت تومور هدایت می کند. اجرا یا ساطع می شود. یک پرتودرمانگر در تمام مدت کنترل دستگاه را در دست دارد. از آنجایی که پرتو برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. اما لزوما انتخابی‌ترین شکل درمان نیست. محافظ ممکن است برای محافظت از بافت‌های اطراف ناحیه درمان استفاده شود. خوشبختانه انواع پرتو درمانی معمولاً بدون درد بوده و تنها چند دقیقه طول می کشد.

چه اقسام دیگر در این نوع درمان می تواند وجود داشته باشد

در گونه دیگر دانش پرتو درمانی تابش داخلی است. تشعشعات داخلی. همچنین به عنوان براکی تراپی یا پرتوهای ایمپلنت شناخته می شوند. نیاز به قرار دادن دوز بالایی از تابش در داخل بدن دارند تا جایی که ممکن است به محل سرطان نزدیک شوند. درمان را می توان بلعیده. تزریق کرد یا مستقیماً در تومور کاشت. برخی از ایمپلنت های رادیواکتیو داخلی به عنوان “دانه” یا “کپسول” نامیده می شوند. مزیت تشعشع داخلی پرتو درمانی این است که دوز بالایی از تابش را در مدت زمان کوتاهی ارائه می کند. به گفته drgholenj زمان مورد نیاز برای تشعشعات خارجی در دانش پرتو درمانی بسیار کمتر است.

پرتو درمانی چه اطلاعاتی را در اختیار بیماران و متخصصان قرار می دهد

دانش پرتو درمانی در حین انجام آن دردناک نیست. با این حال. عوارض جانبی که ممکن است افراد از درمان به دست آورند. می تواند دلیل ناراحتی یا درد باشد. بسیاری از افرادی که سرطان دارند نیاز به درمان دارند. در واقع. تقریباً شصت درصد از افرادی که سرطان دارند. درمان را از طریق پرتو درمانی دریافت می کنند. گاهی اوقات این درمان تنها درمان مورد نیاز بیماران سرطانی است.

از این درمان برای سرطان در بیماران استفاده می شود.

علم پرتو درمانی ممکن است برای کند کردن رشد سلول های سرطانی. توقف و درمان سرطان استفاده شود. همچنین می توان از آن برای کاهش علائم استفاده کرد. اگر درمان محتمل نباشد. می توان از اشعه برای کوچک کردن سلول های تومور برای کاهش فشار استفاده کرد. درمان مورد استفاده در این وسیله ممکن است مشکلاتی مانند درد را درمان کند یا از مشکلاتی مانند از دست دادن کنترل روده و مثانه و کوری جلوگیری کند.

نتیجه | این درمان همراه با درمان دیگر متفاوت سرطان استفاده می شود.

پرتو درمانی و همچنین جراحی – ممکن است قبل. بعد یا در حین عمل جراحی ارائه شود. پزشکان ممکن است از تابش برای به حداقل رساندن. اندازه تومور قبل از جراحی استفاده کنند. یا می توانند از آن پس از جراحی برای ریشه کن کردن. سلول های سرطانی که پشت سر مانده اند استفاده کنند. گاهی اوقات در حین جراحی پرتو داده می شود. تا بدون عبور از پوست به سمت سلول های سرطانی برود. این روش پرتو درمانی حین عمل نامیده می شود.

– پرتو درمانی و همچنین شیمی درمانی – انواع پرتو درمانی را می توان قبل. بعد یا در طول شیمی درمانی انجام داد. در طول یا قبل از شیمی درمانی. تنوع پرتو درمانی ممکن است تومور را کوچک کند تا شیمی درمانی بهتر عمل کند. گاهی اوقات. شیمی درمانی برای کمک به بیماران پرتو درمانی برای اثربخشی بهتر انجام می شود. پس از پایان شیمی درمانی. به گفته drgholenj ممکن است از علم پرتو درمانی برای از بین بردن سلول های تومور باقی مانده استفاده شود.

فیزیوتراپی | پرتودرمانی همراه با درمان دیگر موثر می باشد

فیزیوتراپی | پرتودرمانی همراه با درمان دیگر موثر می باشد
دکتر قولنج

فیزیوتراپی  2 | پرتودرمانی همراه با درمان دیگر موثر می باشد

سوالات متداول در خصوص و با مضمون درمان پرتو در بیماران

01 بعد از 5 روز رادیوتراپی چه احساسی خواهم داشت؟

بسیاری از افرادی که رادیوتراپی می کنند. اغلب احساس خستگی می کنند. یا به راحتی از انجام فعالیت های روزمره خسته می شوند. این معمولاً در طول درمان شروع می شود. و می تواند چندین هفته یا ماه پس از پایان درمان ادامه یابد. می تواند به این موارد کمک کند: استراحت کافی.

02 شایع ترین عارضه جانبی چیست؟

  • خستگی.
  • ریزش مو.
  • تغییرات پوستی.
  • تورم
  • لطافت

03 آیا بعد از رادیوتراپی زیاد می خوابید؟

خستگی اغلب 1 تا 2 هفته پس از پایان درمان به حداکثر خود می رسد. تعداد کمی از افراد پس از یک دوره طولانی رادیوتراپی مغز. مدت زیادی از روز را می خوابند. به این سندرم خواب آلودگی می گویند.

اخبار فیزیوتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *