فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج | درمان آرتروز شانه و انواع آن

درمان آرتروز شانه دکتر قولنج

درمان آرتروز شانه Dr gholenj


فیزیوتراپی دراصفهان درمان آرتروز شانه 

آرتروز شانه :

چه کسانی به آرتروز شانه مبتلا میشوند ؟

اشکال آرتروز شانه :

آرتروز بعد از ضربه

استئوآرتریت

آرتریت روماتوئید

شایع ترین مدل آرتروز شانه :

ورزشهای موثر برای درمان  ساییدگی شانه :

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی دراصفهان

آرتروز شانه در فیزیوتراپی دراصفهان :

شانه دو مفصل دارد  که هر دو قادرند به آرتروز مبتلا شوند.  برای درمان آرتروز شانه ، به سایت دکتر قولنج مراجعه کنید .آرتروزدر فیزیوتراپی دراصفهان، صدمه ‌دیدگی محوطه غضروف است که موجب سوزش میشود. قسمتی از تیغه شانه که بالای شانه را ساخته  و به ترقوه وصل میشود، آکرومیون میگویند. مفصلی که آکرومیون و کلاویکل در آن به یکدیگر وصل میشوند ، مفصل آکرومیوکلاویکولر است. این مفصل که حدودا مساوی مفصل انگشت شست است، کمک میکند که دست‌هایمان را بالای سرمان ببریم. مفصل گلنوهومرال که همواره به آن مفصل شانه میگویند، در ناحیه اصابت هومروس (استخوان بازو) و اسکاپولا قرار دارد. این مفصل به بازو این امکان را میدهد به شکل گردی بچرخد.

یکی از دلیل های رایج درد شانه در سایت Dr gholenj ، آرتروز شانه است . که بر روی بیش از ۲۰ درصد از افراد پیر اثر میگذارد . دو مدل مفصل مختلف در ناحیه شانه وجود دارند که قادرند به وسیله ساییدگی مورد حمله قرار گیرند. مفصل اخرمی-ترقوه‌ای، که در آن استخوان ترقوه و نوک استخوان شانه به یکدیگروصل میشوند. و دیگری مفصل “گلنوهومرال” که در آن استخوان بازو و کتف به هم اتصال پیدا میکنند. غالبا صدمه غضروف‌ها اساسی ترین دلیل آرتروز شانه است . برای درمان آرتروز شانه با ما تماس بگیرید .

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج

چه کسانی به آرتروز شانه مبتلا میشوند ؟

 

آرتروز مفصل آکرومیوکلاویکولر در فیزیوتراپی دراصفهان غالبا در اشخاص بالای 40 سال و ورزشکارانی رخ میدهد که از دست‌ و شانه‌هایشان برای برداشتن وزنه‌های دشواراستفاده میکنند. بیشترین تهدید برای وزنه بردار ها ،شناگران، تنیس بازان و بازیکنان بیس‌بال است . غالبا انسان های بالای پنجاه سال به آرتروز مفصل گلنوهومرال مبتلا می‌شوند. هر شخصی که منجر به صدمه ‌دیدگی شانه شده باشد در معرض ابتلا به هر دو مدل آرتروز قرار دارد. به منظور درمان آرتروز شانه به ما مراجعه کنید. در شکل 2فیزیوتراپی دراصفهان مشاهده می شود.

اشکال آرتروز شانه :

 

آرتروز بعد از ضربه

 

ساییدگی بعد از حادثه یکی از مدلهای آرتروز است  در سایت دکتر قولنج می باشد که بعد از یک آسیب مانند، شکستگی یا انفکاک ایجاد می‌شود. این مدل ساییدگی  فیزیوتراپی دراصفهان قادر است بعد از گسیختگی ماهیچه های چرخاننده شانه در مفصل گلنوهومرال به وجود اید. ما به شما در جهت درمان آرتروز شانه کمک خواهیم کرد .

 

استئوآرتریت

 

غالبا این مدل آرتروز در Dr gholenj فیزیوتراپی دراصفهان  که موجب انهدام نتیجه شانه می‌شود را آرتروز “فرسایشی” میگویند. به خاطرپوشش بیرونی غضروف مفصلی، منهدم می‌شود. این مدل آرتروز غالبا اشخاص بالای ۵۰ سال را مبتلا می‌کند و در مفصل AC شانه خیلی شایع است . و به مقدار کمتری مفصل گلنوهومرال را تحت تاثیر قرار میدهد. درمان آرتروز شانه ی خود را به ما بسپارید .

 

آرتریت روماتوئید در فیزیوتراپی دراصفهان :

 

این مدل آرتروز مفصل درهر سنی رخ میدهد و غالبا چند مفصل را در هر دو قسمت بدن درگیر میکند. افزون بر شانه، مفاصل زانو و مچ پا هم قادرند درگیر شوند و نشانه های آرتریت روماتوئید را مشخص کند. آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمن است که در آن پوشش مفصل‌ها بر افروخته می‌شود . درمان آرتروز شانه مسئله ای مهم است که باید به آن رسیدگی کنید

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج

شکل 2فیزیوتراپی دراصفهان

شایع ترین مدل آرتروز شانه در فیزیوتراپی دراصفهان :

 

استئوآرتریت رایج ‌ترین مدل آرتروز شانه در سایت دکتر قولنج  می‌باشد. این مدل آرتروز “ساییدگی و پارگی” و یا بیماری “دژنراتیو مفصل” هم می نامند . خراب شدن  حفاظ غضروف مفاصل مشخص کننده پیدایش آرتروز است. هنگامی که ناحیه غضروف به وسیله ساییدگی شانه پوسیده شود، استخوان‌هایی که در داخل شانه قرار دارند به هم  نزدیک خواهند شد. در حقیقت تاندون “روتاتور کاف” زیاد ترین تأثیر را ازآرتروز شانه قبول میکند.آرتروز مفصل “اخرمی-چنبری” درمیان ترقوه و کتف هم از آرتروز های رایج است. درمان آرتروز شانه را از گروه ما بخواهید .

 

ورزشهای موثر :

به مرحمت فعالیت ‌های تکنسین های  معالجه فیزیکی  گروه Dr gholenj تعداد زیادی  از افراد قادرند از برنامه‌های کامل ورزشی که برای آرتروز شانه تعبیه شده است بهره‌مند شوند:

  • کشش شانه به نرمش پذیری مفصل شانه و ماهیچه های اطراف آن کمک زیادی میکند.
    • تمرینات ورزشی شانه که برای استحکام ماهیچه های پیرامون شانه ساخته شده ، از جمله ماهیچه های ثابت کننده کتف
    • تمرینات هوازی آهسته که به زیاد شدن گردش خون در تمام بدن، از جمله مفاصل شانه کمک فراوانی می‌کنند. تیم ما برای درمان آرتروز شانه به شما یاری میرساند .
عنوانآرتروز شانه
نام نویسندهمهدی جلالی
دپارتماناوج شید
زمان مطالعه8 دقیقه
تعداد کلمات518

دسته‌بندی نشدهفیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *