درمان خانگی | 04 نکته برای کمر درد صبحگاهی، پیشگیری و متدهای درمان!

درمان خانگی | 04 نکته برای کمر درد صبحگاهی، پیشگیری و متدهای درمان!

درمان خانگی | 04 نکته برای کمر درد صبحگاهی، پیشگیری و متدهای درمان! دکتر قولنج


تاریخ1402.03.20
عنواندرمان خانگی
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات1430
زمان خوانش00:14:30

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | به گفته دکترقولنج بیش از 80 درصد از مردم در مقطعی از زندگی خود کمردرد را تجربه می کنند، این یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است و می تواند به دلایل بسیار متفاوتی ایجاد شود. خوشبختانه، از آنجایی که مبتلایان بسیار زیادی وجود دارد، پزشکان و متخصصان زیادی نیز در درمان بیماران کمردرد برای درمان خانگی تخصص دارند و راهبردهای مختلفی وجود دارد که می توانند از آنها استفاده کنند.اغلب اوقات، کمردرد بدون طبق تحقیقات بهترین فیزیوتراپی در اصفهان دکترقولنج دلیل ظاهری ظاهر می شود، ممکن است یک روز صبح از خواب بیدار شوید و کمرتان «رفته باشد».

 احتمالاً حتی نمی‌توانید بدون درد طاقت‌فرسا خود را از روی تخت بلند کنید و ممکن است وسوسه شوید چند روز در آنجا دراز بکشید و تا زمانی که احساس کنید می‌توانید بایستید، مسکن‌ها را بیرون بیاورید. در حالی که این بسیار وسوسه انگیز است، اما واقعاً اوضاع را بدتر می کند. در بیشتر موارد، انجام ورزش های ملایم به توصیه بهترین فیزیوتراپی در اصفهان دکترقولنج تا حد امکان بسیار مهم است، حتی فقط یک پیاده روی کوتاه، و دراز کشیدن در رختخواب می تواند به طور قابل توجهی روند بهبودی را به تاخیر بیندازد.

فهرست تصاویر استفاده شده در مقاله

فیزیوتراپی  1 | نکته ای حائز اهمیت برای کمر درد

فیزیوتراپی  2 | توصیه محققان درباب کمر درد

نکته ای حائز اهمیت برای کمر دردصبحگاهی | درمان خانگی

در موارد دیگر ممکن است متوجه شوید که از کمردرد حاد ناشی از بلند کردن یا چرخاندن بدن خود به یک موقعیت غیرعادی رنج می برید. این نیز می تواند بسیار دردناک باشد، اما به توصیه drgholenj در درمان خانگی مهم است که در صورت امکان به آرامی حرکت کنید و تا آنجا که می توانید به انجام کارهای ساده در زندگی خود ادامه دهید. ممکن است متوجه شوید که بازدید از یک کایروپراکتیک می تواند کمک کند، با عملیات حرارتی و دستکاری کمر شما بخشی از آسیب را ترمیم می کند و درد را کاهش می دهد.یکی دیگر از دلایل بسیار شایع کمردرد، وضعیت نامناسب بدن است. بسیاری از ما هنگام راه رفتن، برای درمان خانگی کمردرد ایستادن یا نشستن به حالت تنبلی خم می شویم این فشار غیرضروری به عضلات پشت وارد می کند.

فیزیوتراپی | نکته ای حائز اهمیت برای کمر درد

فیزیوتراپی | نکته ای حائز اهمیت برای کمر درد
دکتر قولنج

فیزیوتراپی | نکته ای حائز اهمیت برای کمر درد

در درمان خانگی بسیار مهم است که در صورت امکان قد بلند بایستید و با وضعیت صحیح بنشینید، به خصوص اگر بیشتر روز را پشت میز کار می کنید. بایستید و هر چند وقت یکبار راه بروید تا عضلات خود را کشیده و به کمر خود استراحت دهید. یکی از راه‌های بسیار خوب برای اطمینان از اینکه با حالت ایستادن خوب می‌ایستید، این است که یک بازو را پشت سر خود قرار دهید و بازوی دیگر خود را در آرنج در پایین کمر نگه دارید. این تضمین می کند که شما در درمان خانگی به درستی بایستید و راه بسیار خوبی برای آموزش خود برای بهبود وضعیت بدن و در نتیجه کاهش خطرات ناشی از کمردرد در آینده است.

با ورزش در خانه کمردرد را متوقف کنید | درمان خانگی

در حالی که کمردرد را تجربه می کنید، آن را با ورزش در درمان خانگی مدیریت کنید! چه ایده ای! محققان در حال بررسی اثربخشی انجام حرکات کششی و سبک در هنگام کمردرد به عنوان روشی موثر برای کنترل آن هستند. این تئوری در درمان خانگی این است که وقتی فرد مبتلا به کمردرد عضلات و اندام‌ها را دراز می‌کند و کشش می‌دهد، فشار از قسمت‌های تحت فشار برداشته می‌شود و ممکن است به درجه بالایی از تسکین منجر شود. برای درد حاد، نوعی دردی که به دلیل یک رویداد یا حادثه رخ می دهد و به طور منطقی می توان انتظار داشت که شش هفته یا کمتر طول بکشد، ورزش درمان خانگی باید یک تا چهار بار در طول روز انجام شود.

احتمالاً مهم ترین زمان برای انجام حرکات کششی صبح هنگام برخاستن از خواب است. حرکات کششی اول صبح باعث گرم شدن ماهیچه ها و افزایش انعطاف پذیری می شود. می‌توانید از تمرینات خمشی ملایم، تمرینات روی صندلی با بلند کردن دست‌ها و پاها و در صورت امکان از تکیه دادن به صندلی، دیوار یا دراز کشیدن روی زمین برای کشش استفاده کنید. با این حال، اگر مقدار درد ناخوشایندی را تجربه کردید، کشش باید قطع شود. علاوه بر این، اما به توصیه drgholenj یک لیوان آب بلند برای شروع روز به هیدراته شدن بدن برای کمردرد در درمان خانگی کمک می کند و به احساس خوب بودن کمک می کند.

توصیه محققان درباب کمر درد صبحگاهی برای افراد چیست؟

محققان درمان خانگی می گویند که با شروع بهتر شدن کمردرد و افزایش قدرت و انعطاف پذیری، ممکن است بخواهید برخی از ورزش های هوازی کم تاثیر را برای مزایای بیشتر اضافه کنید. مزایای پیاده‌روی را نادیده نگیرید – نه تنها تاثیر کمی دارد، بلکه از مزیت اضافه ورزش کردن قلب، پاکسازی ذهن و اغلب اوقات لذت بردن از فضای باز بهره‌مند می‌شوید. حداقل 30 دقیقه پیاده روی به مدت پنج روز در هفته توصیه می شود. همچنین استفاده از دوچرخه ثابت یا نوارهایی مانند آنهایی که در یوگا استفاده می شود را در نظر بگیرید.

اگر وان جت دار یا وان عمیقی در خانه برای درمان خانگی دارید، ممکن است بخواهید آن را با آب داغ پر کنید و در حالی که در حال خیس شدن هستید، پاها و پاهایتان را خم کنید، دست‌ها را بلند کنید و بچرخانید یا هر چیزی که می‌بینید برای شما بهتر است. می توانید عضلات را سفت کنید و سپس آنها را شل کنید و در حین انجام این کار متوجه تفاوت تنش شوید. آب باعث افزایش شناوری می شود و به کاهش فشار از روی نواحی دردناک کمک می کند.

نتیجه گرایی | چه نتیجه ای می توان از مقاله درمان خانگی گرفت

به نظر می رسد کشش عضلات همسترینگ که اغلب با کمردرد سفت می شوند و در حرکت کامل اختلال ایجاد می کنند مفید باشد. کشش به طولانی شدن همسترینگ در درمان خانگی کمک می کند. یک تمرین آسان برای انجام این است که با هدف لمس انگشتان پا خم شوید و به زمین برسید. اگر در ابتدا نمی توانید به انگشتان پای خود برسید نگران نباشید، به کار خود نزدیکتر به آن هدف ادامه دهید. یکی دیگر از تمرینات خوب برای درمان خانگی این است

روی زمین به پشت دراز بکشید، پاهای خود را با بازوها به سمت قفسه سینه بکشید و به آرامی از این طرف به سمت دیگر عقب و جلو نگه دارید یا تکان دهید. اگر برای کمردرد به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه می کنید، در مورد بهترین ورزش های کم تاثیر که می توانید در حین تجربه درد انجام دهید، با او مشورت کنید. اما به توصیه drgholenj آن را امتحان کنید تا تمام گزینه‌های مدیریت درمان خانگی کمردرد را بررسی کنید.

فیزیوتراپی | توصیه محققان درباب کمر درد

فیزیوتراپی | توصیه محققان درباب کمر درد دکتر قولنج

فیزیوتراپی  2 | توصیه محققان درباب کمر درد

سوالات متداول در خصوص و با مضمون کمر درد

  1. برخی از علل کمردرد چیست؟

یکی از علل شایع کمردرد آسیب یا مشکل مکانیکی است، مانند رگ به رگ شدن ماهیچه یا تحریک مفاصل. با این حال، در بسیاری از موارد، هیچ علت روشنی وجود ندارد. دکتر شیفر می گوید: «در اکثر موارد کمردرد، مشکل ساختاری مشخصی وجود ندارد و ما هرگز واقعاً علت آن را پیدا نمی کنیم. این همان چیزی است که ما آن را کمردرد اسکلتی- عضلانی می نامیم. معمولاً با گذشت زمان و برخی تغییرات فعالیت، و شاید برخی از داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن، به خودی خود بهتر می شود.

  1. آیا داشتن یک هسته قوی به پیشگیری از کمردرد کمک می کند؟

دکتر شیفر می گوید: “من فکر می کنم داشتن یک هسته قوی و حفظ وزن بدنی سالم مهم است. نتیجه این است که هر چه فشار بیشتری بر ستون فقرات شما وارد شود، احتمال بروز مشکلات بیشتر می شود.” “اگر عضلات مرکزی خوبی دارید که از ستون فقرات حمایت می کند، احتمال کمتری دارد که دچار مشکل شوید. به همین ترتیب، اگر وزن بیش از حد کمتری وجود داشته باشد که بدن شما باید با آن سازگار شود، فشار کمتری بر ستون فقرات نیز وارد می شود.”

  1. آیا کمردرد در خانواده ها وجود دارد؟

کمردرد یک مشکل رایج است و می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود، بنابراین دکتر شیفر معتقد نیست که یک جزء ارثی واضح برای کمردرد وجود دارد. با این حال، به نظر می رسد برخی از خانواده ها نسبت به سایرین مشکلات کمر بیشتری دارند. به نظر می رسد این امر بیشتر به انواع فعالیت های بدنی، وزن بدن و سلامت کلی مربوط می شود.

اخبار فیزیوتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *