درماتیت تماسی | 05 نکته چگونگی ایجاد درماتیت تماسی و بررسی چیستی آن!

درماتیت تماسی | 05 نکته چگونگی ایجاد درماتیت تماسی و بررسی چیستی آن!

درماتیت تماسی | 05 نکته چگونگی ایجاد درماتیت تماسی و بررسی چیستی آن! دکتر قولنج


بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | بیماری درماتیت تماسی یک بیماری پوستی است که ممکن است یک بثورات ساده به نظر برسد. اما از نظر علل آن بسیار پیچیده است. معمولاً به دلیل قرار گرفتن فرد در معرض مواد محرک و آلرژن است که پوست ممکن است در برابر آن واکنش نشان دهد. در حالی که درمان به اندازه کافی ساده است. نیاز به دانستن حقایق اساسی درماتیت تماسی و نحوه پیشگیری از آن در فیزیوتراپی دکترقولنج و بهترین فیزیوتراپی در اصفهان  دارد.

تاریخ1402.03.13
عنوان05 نکته چگونگی ایجاد درماتیت تماسی
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات1050
زمان خوانش00:10:50

فهرست تصاویر

فیزیوتراپی  1 | علل بیماری درماتیت

فیزیوتراپی  2 | پیشگیری از درماتیت برای جلوگیری از بیماری

علل درماتیت تماسی چیست و چگونه ایجاد می شود

این وضعیت اساساً یک بثورات موضعی روی پوست است که در اثر تماس با یک ماده خارجی ایجاد می شود. این فقط باعث تحریک سطحی می شود و عمیق تر از درم بیرونی و اپیدرم. جایی که التهاب قابل مشاهده است. نمی رود. عوارض درماتیت تماسی برای روزها باقی می ماند و تنها پس از مدت معینی از بین می رود. این فقط در صورتی است که دیگر با آن ماده خارجی که باعث تحریک شده تماس نداشته باشد. این منجر به جوش‌های سوزش و خارش‌دار می‌شود که در طول زمان می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. موارد مزمن زمانی به توصیه فیزیوتراپی دکترقولنج و بهترین فیزیوتراپی در اصفهان رخ می دهد که حتی عدم تماس با محرک می تواند باعث ناپدید شدن آن شود.

درماتیت تماسی | علل بیماری درماتیت

درماتیت تماسی | علل بیماری درماتیت
دکتر قولنج

فیزیوتراپی  1 | علل بیماری درماتیت

انواع درماتیت که افراد دچار مشکل باید بدانند

پنج نوع اصلی انواع درماتیت تماسی وجود دارد که افراد باید از آنها آگاه باشند.

درماتیت های تماسی تحریک کننده شیمیایی آنهایی هستند که توسط مواد شیمیایی تحریک کننده پوست ایجاد می شوند. که شامل حلال هایی مانند الکل. زایلن. سقز. استون. استرها. کتون ها و غیره و همچنین نفت سفید. اکسید اتیلن و غیره است. بیماری درماتیت تماسی تحریک‌کننده فیزیکی معمولاً ناشی از برخی اعمال فیزیکی مانند مالش مداوم یا خراشیدن یک ناحیه خاص و همچنین اصطکاک ناشی از مواردی مانند کاغذ. فایبرگلاس. انواع خاصی از لباس‌ها و غیره است. همچنین می تواند به نوعی در اثر رطوبت کم و گیاهان خاص ایجاد شود.

علت درماتیت تماسی آلرژیک به دلیل یک واکنش آلرژیک از مواد خاصی است که به عنوان آلرژن برای فرد در نظر گرفته می شود. آلرژن‌های رایج مرتبط با عارضه درماتیت تماسی عبارتند از: نیکل. طلا. بلسان پرو. تیمروسال. نئومایسین. فرمالدئید. مخلوط‌های معطر خاص و غیره. درماتیت فوتوکانتکت در اثر تماس با آلرژن ها یا محرک هایی است که معمولاً هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید فعال می شوند. گاهی اوقات به این نوع درماتیت تماسی. در فیزیوتراپی دکترقولنج فتواگریو شده نیز گفته می شود.

علائم درماتیت تماسی را که باید برای بیماری شناخت

بثورات قرمز. تشکیل تاول یا چرخش. و خارش پوست سوزش شایع ترین علائم درماتیت تماسی هستند. معمولاً نواحی نزدیک و برخی نقاط اطراف پوست که در تماس با محرک قرار گرفته اند تنها قسمت هایی هستند که تحت تأثیر قرار می گیرند. خاراندن. مالش و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و آب کلردار می تواند وضعیت را بدتر کند. بنابراین به توصیه فیزیوتراپی drgholenj مراقب باشید.

تماس با درمان درماتیت چگونه و به چه صورت خواهد بود

وقتی نوبت به درمان می رسد. مداخله زودهنگام بهترین است. اگر از تماس اخیر با یک ماده محرک آگاه هستید. ناحیه مورد نظر را با آب و صابون بشویید تا ماده از بین برود. اگر قبلاً جا افتاده است. شستشو یا فرو بردن در محلول اسید ضعیف می تواند خارش را کاهش دهد. در صورت بروز تاول. کمپرس مرطوب سرد به مدت نیم ساعت و سه بار در روز می تواند کمک کننده باشد. لوسیون کالامین. بلغور جو دوسر کلوئیدی و آنتی هیستامین های خوراکی نیز می توانند به کاهش خارش کمک کنند. البته. در میان تمام این درمان‌ها. بهترین کار برای درمان درماتیت تماسی این است که ناحیه مورد نظر را خراش ندهید و وضعیت را تشدید کنید.

نتیجه تماس با پیشگیری از درماتیت برای جلوگیری از بیماری

اصل پیشگیری از چالش درماتیت تماسی ساده است. یعنی شناسایی عامل تحریک کننده و اجتناب از آن تا حد امکان. تست های پچ که به عنوان تست آلرژی نیز شناخته می شود. برای یافتن مقصر و دانستن بیشتر در مورد آن مفید است. با اطلاعات کافی که از مقاله فیزیوتراپی drgholenj . می‌دانید که چیست. نام‌های آن. کجا یافت می‌شود و چگونه می‌توانید از آن اجتناب کنید.

درماتیت تماسی | پیشگیری از درماتیت برای جلوگیری از بیماری

درماتیت تماسی | پیشگیری از درماتیت برای جلوگیری از بیماری
دکتر قولنج

فیزیوتراپی  2 | پیشگیری از درماتیت برای جلوگیری از بیماری

سوالات متداول در خصوص بیماری درماتیت

01 انواع درماتیت تماسی چیست؟

  • درماتیت تماسی تحریک کننده در پاسخ به مواد تحریک کننده مانند پاک کننده های خانگی. صابون های تند و حلال های صنعتی رخ می دهد. پوست شما می تواند در عرض چند دقیقه یا چند ساعت به این مواد واکنش نشان دهد.
  • درماتیت تماسی آلرژیک زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی فرد به تماس با چیزی که به آن حساسیت دارید. مانند عطرها. مواد نگهدارنده. نیکل و بسیاری دیگر پاسخ می‌دهد. واکنش‌های آلرژیک معمولاً بین یک روز تا چند هفته پس از مواجهه ایجاد می‌شوند و ممکن است چند هفته طول بکشد تا بهبود یابد.

02 علائم درماتیت تماسی چگونه تشخیص داده می شود؟

درماتیت تماسی باید در موارد جدید اگزما در نظر گرفته شود. زمانی که تغییراتی در موارد مزمن اگزما مانند مکان. شدت یا ظاهر وجود دارد و هر زمان که اگزما به درمان پاسخ نمی دهد. شناسایی درماتیت تماسی در فیزیوتراپی drgholenj در افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک ممکن است دشوار باشد. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است بر اساس ارزیابی سابقه پزشکی. مواجهه. و علائم و با روشی به نام تست پچ. گونه درماتیت تماسی تحریک‌کننده یا آلرژیک را تشخیص دهد.

03 نحوه درمان درماتیت تماسی چگونه می باشد؟

درمان درماتیت تماسی محرک و آلرژیک مبتنی بر اجتناب از تماس با ماده(هایی) است که باعث واکنش شده است. برای کمک به جلوگیری از آلرژن شما. منابع مختلفی وجود دارد. مانند برنامه مدیریت تماس با آلرژن (CAMP) انجمن درماتیت تماسی آمریکا (ACDS). CAMP. که برای بیمارانی که ارائه دهنده آنها عضو ACDS است در دسترس است. می تواند لیستی از محصولات ایمن برای استفاده را در اختیار شما قرار دهد که برای آلرژی های خاص شما سفارشی شده است.

اخبار فیزیوتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *