پارگی مینیسک چیست؟

در اصل پارگی مینیسک زانو به صدمه ‌‌دیدگی غضروف جذب کنندۀ شوک که میان استخوان‌های زانو وجود دارد، گفته میگردد. فیزیوتراپی پارگی مینیسک دراصفهان یکی از اساسی ترین مسائل در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان میباشد. مینیسک بخشی از غضروف زانو میباشد که مثل بالشتکی نرم، مسبب استحکام و مراقبت از استخوان زانو درمقابل ساییدگی میگردد. خدشه ی وابسته به پیچ ‌خوردگی مفصل زانو میتواند موجب پارگی مینیسک گردد. در پاره ای از حالات پارگی مینیسک زانو، بخشی از غضروف تکه شده که در مفصل زانو آویخته میماند.

نشانه های پارگی مینیسک

پارگی مینیسک با صدای تق تق و کنده شدگی در محدوده ی مفصل زانو همگام میباشد. نشانه های پارگی مینیسک زانو از قبیل موارد زیر میباشد:

• درد، بخصوص موقع لمس نمودن زانو
  • ورم و التهاب
  • معضل در تکان دادن زانو یا محصور شدن دامنه حرکتی زانو
  • متوقف شدن یا گرفتگی زانو
  • خالی شدن زانو یا ناتوانی آن در نگه داشتن وزن بدن

بیمار برخی وقتها حس لغزیدگی در زانو دارد. این نشانه اغلب بیان کنندۀ شل یا گسیختگی تکه ای از غضروف میباشد که در مفصل زانو محصور شده است.

فیزیوتراپی پارگی مینیسک دراصفهان
آیکون درمان رباط صلیبی

روش های درمانی مینیسک زانو

روش های درمانی

• فیزیوتراپی
  • تزریقات کورتیکواستروئیدی
  • تزریقات اسید هیالورونیک
  • تزریقات پلاسمای غنی از پلاکت
  • داروهای ضد التهابی
  • تزریقات PRP
زانودرد ورزشکاران

دلایل پارگی مینیسک

پارگی‌های آنی مینیسک غالبا در طی فعالیت‌های ورزشی پیش می آید. پارگی میتواند در هنگام دو زانو نشینی یا پیچش زانوی ورزشکار روی دهد. برخی وقتها هم برخورد مستقیم، از قبیل تکان خوردن، علت پارگی میباشد. اشخاص کهن سال پیش از همگان در مقابل پارگی‌های تخریبی مینیسک استقرار دارند. برای اینکه با سپری شدن زمان غضروف سست میگردد و‌ ساختار ‌های فرتوت و ساییده بیشتر در مقابل پارگی‌ها میباشند. فیزیوتراپی پارگی مینیسک دراصفهان درمان های با ورزش این بیماری را به شما عرضه مینماید. درصورتیکه مینیسک ‌ها به علت فرتوتی سست شده، فقط یک گردش نادرست وقت بلند شدن مسبب مینیسک زانو خواهد گردید.

درمان پارگی مینیسک زانو

درمان غیر جراحی

1# داروهای ضدالتهابی: امکان دارد طبیب برای کاستن ورم محدوده صدمه دیده مدلی داروی ضد التهابی استروئیدی برای شخص تجویز نماید.

2# فیزیوتراپی پارگی مینیسک دراصفهان :از تمرینات فیزیوتراپی اغلب پس از صدمه دیدن محدوده و یا انجام عمل جراحی استفاده میگردد. مقصود تمرینات فیزیوتراپی غالبا مدریت درد و ورم، یاری به برگردادن گستره ی نرمال حرکت زانو میباشد. همینطور برای تقویت قدرت در عضلات مراقبت کننده از زانو سودمند میباشد.

3# تحریک الکتریکی: تحریک الکتریکی عضلانی زانو امکان دارد با مقصود استحکام مینیسک و ساختارهای محدوده آن استفاده گردد. بهترین فیزیوتراپی دراصفهان پارگی مینیسک شما را درمان مینماید.

4# استراحت زانو: تلاش نمایید تا آنجا که امکان دارد از انداختن وزن خود روی زانویتان دوری نمایید. امکان دارد برای دورانی احتیاج به استفاده از عصا داشته باشید.

5# کمپرس زانو: برای مدریت ورم زانو، از یک نوار زخم بستن الاستیک، تسمه یا بریس روی زانوی خود استفاده نمایید.

تماس بگیرید

درمان با ورزش

اکنون به دو مورد از درمان های پارگی مینیسک زانو اشاره مینماییم:

• عضلات چهار سر، روی زمین بنشینید و پای آزرده ی خود را صاف در برابر خود دراز نمایید. در لحظه با فشار دادن پشت زانوی خود به زمین، عضلات بالای ران خود را فشرده نمایید. این وضعیت را برای حدود ۶ ثانیه حفظ نمایید و آنگاه تا بیست ثانیه استراحت نمایید.
  • تقویت عضلات همسترینگ، روی شکم بخوابید و زانوهای خود را جمع نمایید. اگر کاسه زانوی شما سوزناک میباشد، یک لیف حمام را لوله نمایید. آنگاه آن را در پایین پای خود دقیقا در بالای زانو بگذارید. پای آزرده ی خود را با خم نمودن زانو بالا ببرید، بشکلی که کف پای شما با باسن همجوار گردد. اگر این حرکت با درد همگام میباشد، زانوی خود را کم تر تا نمایید.
  • شل ایستادن و تا نمودن زانو، این حرکت ماهیچه های فوق ران را تقویت مینماید. فقط در صورتی مشروع به انجام این حرکت میباشید که درد خیلی اندک باشد.

درمان جراحی

جراحی عموما با مقصود نابودی بافت صدمه دیده ، اصلاح آن و یا احیانا از بین بردن تمام مینیسک انجام میگردد. اگرچه کامیایی این طریقه به حالات زیادی مشروط میباشد. اما با این همه، انجام عمل جراحی برای اشخاص زیر 30 سال اثر ترین روال درمانی حساب میگردد. احتمال موفقیت برای اشخاصی که بی درنگ بعد از صدمۀ ناحیه اقدام به درمان مینمایند، بیشتر از سایر اشخاص میباشد.

انواع جراحی ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

• جراحی برای التیام پارگی مینیسک زانو
  • جراحی با نابودی بخشی از مینیسک
  • جراحی برای از میان بردن مینیسک زانو به شکل تماما
ویزیت زانو توسط متخصص
آیکون درمان رباط صلیبی

روش های درمانی مینیسک زانو

روش های درمانی

• فیزیوتراپی
  • تزریقات کورتیکواستروئیدی
  • تزریقات اسید هیالورونیک
  • تزریقات پلاسمای غنی از پلاکت
  • داروهای ضد التهابی
  • تزریقات PRP

پیشگیری از پارگی مینیسک

جلوگیری از پارگی مینیسک دشوار میباشد، زیرا غالبا وابسته به پیشامدی رخ میدهد. فیزیوتراپی پارگی مینیسک دراصفهان نشانه های بیماریتان را به شما اطلاع میدهد. اما برخی وقتها ملاحظه میتوانند ریسک صدمه به زانو را بکاهد. شما ملزم به انجام موارد زیر میباشد.

• با تمرین مکرر، ماهیچه ‌های ران را قوی حفظ نمایید.
  • پیش از ورزش، خودتان را با جنب و جوش های کم تحرک گرم نمایید.
  • به بدن ‌تان زمان بدهید تا میان تمرین ‌ها استراحت نماید. ماهیچه‌ های خسته ریسک صدمه را زیاد مینماید.
  • کفش‌ های متناسب به پا نمایید.
  • به هیچ عنوان تندی جنبش تمرینی خود را بشکل آنی زیاد ننمایید.
رباط های زانو

بهترین فیزیوتراپی دراصفهانزانو درد