بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | لگن درد | یبوست | تشخیص و درمان

شکل 1 لگن درد

شکل 2 یبوست ودرمان

لگن درد

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان تشخیص صحیح منشأ این درد یبوست شما در مجموعه دکتر قولنج انجام می پذیرد.

درد در قسمت بیرونی ران را در اصطلاح لگن درد می گویند.

که ممکن است در پشت باسن، عمق لگن یا در کشاله ران هم احساس شود. این درد یا بصورت ناگهانی شروع می شود یا به مرور زمان شدید می شود.

اغلب درد لگن شبها تجربه می شود که در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد.

این درد آزاردهنده ترین درد اسکلت است تا حدی که باعث اختلال در راه رفتن می شود و گاها با لنگش همراه است.

حرکات تکراری مثل دویدن، رکاب زدن می تواند ایجاد دردهای مزمن در عضلات اطراف لگن بکند و محدودیت حرکتی به وجود بیاورد.

Drgholenj

عوامل درد لگن

درد سیستمی

مجموعه عواملی از بیماری ها و اختلالات باعث درد می شود. درد لگن گاهی از دسگاه تناسلی یا از دستگاه گوارشی گسترش پیدا می کند. طبق تحقیقات تشخیص داده شده که بعضأ دردهای لگن از رباط ها و عضلات کف لگن شروع می شود.

در رفتگی و شکستگی

این عامل بیشتر با بالا رفتن سن خود را نشان می دهد که اگر لگن سابقه در رفتگی یا شکستگی داشته درد با شدت و ناگهانی است. باعث محدود شدن حرکت می شود و با کوچترین تغییر حالت بدن به شدت درد می گیرد. شکستگی هم بر اثر زمین خوردن یا کاهش تراکم استخوان (پوکی استخوا) یا ضربه ایجاد می شود.

در شکل 1 لگن درد می توانید عکس مربوطه را ببینید

فیزیوتراپی صحیح و مناسب برای بهبود این موارد در دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

حرکات مکرر

فعالیت تکراری یا بسیاری از کارهایی که لگن در معرض فشار است باعث غضروف مفصل شده و التهاب در لیگماها و تاندون ها به وجود می آید.زمانی این درد مشخص می شوند که گرفتگی عضلات پیش بیاید. و همچنین فعالیت ورزشی سنگین هم باعث ایجاد در لگن می شود.

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان دکتر قولنج

شکل 1 لگن درد

عصب سیاتیک

زمانی که عصب سیاتیک دچار التهاب می شود دردی خنجری احساس می شود. از پایین کمر به باسن و پاها می رسد التهاب سیاتیک، هنگام بلند شدن احساس گز گز و بی حسی در انگشتان پا می شود.که از عوامل مهم درد لگن می باشد.

دلایل بسیار دیگری هم وجود دارند که ما در مقاله بهترین فیزیوتراپی در اصفهان فقط به مهم ترین عوامل لگن درد اشاره کردیم.

تشخیص و درمان

اگر درد بیشتر از دو هفته طول کشید و شدیدتر هم شد هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان با کاردی متخصص مشکل شما را تشخیص داده و به بهبود و درمان این درد می پردازد که یک روش آن پرسش سوال می باشد و دیگر اینکه پزشک ما دامنه حرکتی لگن رو بررسی می کند و بعد از تشخیص به درمان می پردازد. برای درمان های بدون جراحی از دارو،تزریق، نرمش، فیزیوتراپی و کار درمانی استفاده می شود.

بیماری یبوست

بیماری که باعث اختلال در سیستم گوارشی می شود، وقتی خروج مدفوع به دلیل جذب زیاد آب با مشکل و سختی همراه است. یعنی مدفوع سفت و خشک می شود که این بخاطر کندی حرکت مواد از روده بزرگ است. روده بزرگ جذب آب بیشتری می کند و خشکی مدفوع را به دنبال دارد. عامل این مساله مصرف کم غذاهای فیبر دار، کم آّبی بدن، تیروئید، دیابت و بعضا تومور روده بزرگ است. بیشتر سبک زندگی نادرست،تغذیه اشتباه و بی تحرکی باعث یبوست می شود. (بهترین فیزیوتراپی در اصفهان)

Drgholenj

لگن درد دکتر قولنج

نشانه یبوست (بهترین فیزیوتراپی در اصفهان)

درمان

زمانی که دفع مدفوع به صورت همیشگی نباشد مثلا اگر 2 یا 3 بار در طول روز بوده الان 3 بار در هفته شده باشد و مدفوع سفت و به سختی دفع شود یبوست به وجود آمده و باید به پزشک مراجعه شود. ممکن است گاهی یک روز در میان دفع باشد اما اذیت کننده نباشد که نیاز به درمان خاصی نیست.

• کم شدن تعداد دفع(اجابت مزاج)
  • دفع همراه با مشقت و سختی(فشار آوردن)
  • شکل مدفوع سفت یا کم باشد
  • درد و تورم شکم
  • احساس خالی نشدن روده

شکل 2 یبوست و درمان را می توانید با کلیک کردن مشاهده کنید

درمان یبوست (بهترین فیزیوتراپی در اصفهان)

زمانی که علائم این بیماری مشاهده شود باید به پزشک مراجعه شود. اما اگر بر اثر سبک ناصحیح زندگی به وجود آمده باید می توان با درمان های خانگی و استفاده از میوه جاتی مثل آۀو، انجیر، گلابی، سیب به روان شدن روده ها کمک کرد و هچنین استفاده از بذرهای ملین هم کمک کننده هست. و سعی شود در مدت بیماری از نوشیدن چای غلیظ و قهوه خودداری شود. حتما سعی کننده تحرک خود را بیشتر کنید، روزانه به صورت منظم حداقل پانزده دقیقه ورزش کنید.

(دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان) لگن درد

drgholenj